Worry II Startet 29.Mai.2013 Del på Facebook Startet 29.Mai.2013 Heisann ! Jeg liker denne båten, men hva er dens svakheter og hva bør en være obs på ? Har Marex 280 Holiday som favoritt, men denne Interen ligger på en god nummer 2 på søke-lista mi. Er det noe som går igjen av problemer med denne, eller er den ok ? Ønsker tips og råd om denne.. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 29.Mai.2013 Del på Facebook Svart 29.Mai.2013 Veldig mye bra med Inter 9000. En kamerat hadde en slik. Jeg synes den virket veldig kjekk. Han klaget over sjødyktigheten ute i bølgene. Der mente han at min Fjord 880 var mye bedre. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Mai.2013 Del på Facebook Svart 29.Mai.2013 Overtok ikke Inter en rekke av modellene fra Master da de gikk konk? Er 9000 også av Master opphav? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Worry II Svart 30.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 (redigert) Jo,de het opprinnelig Master 770, stemmer nok det. Master 820 ble til Inter 9300. Fine disse også. Ser det Finnmarken nevner om sjødyktigheten contra Fjord 880. Det er nok noe i det at Inter 9000 er en relativt lett båt med noe mindre kjøl/flatere bunn. At Master 770 er en 26-foter og den nyere Inter 9000 plutselig blir en 30-foter, kan jeg se mellom fingrene på Inter 9000 er en 26-foter i mine øyne anyway.. Stor og romslig blir den aldri ! Redigert 30.Mai.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Synes den har ganske god plass, men det spørs hvor mange som skal på tur. Ja, den veier nok kanskje 1,5 - 2 tonn mindre enn f eks Fjord 880 og Scand Baltic 29, men så er det jo en mer moderne båt. F eks s går du rett ut på badeplattformen. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 (redigert) Joa, er vel bare den utgangen bak som gjør den mere "moderne" Den er vel tegnet omtrent på samme tid som Balticen. Du nevnte Fjord 880, finnmarken..Sett denne, Flott sak ? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41052758 Redigert 30.Mai.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Fin den, men det som er trist med denne og forsåvidt også Baltic er at de er helt like som da de ble utviklet tidlig på åtti-tallet. Blir som da jeg var i Øst-Berlin i 1990. Der var det en haug med nye Trabanter. Disse ble vel utviklet tidlig 60-tallet. Ellers så er den hard-toppen på disse veldig "uhøvelig". Må stå på tå for å se over. Står man vanlig ser man rett inn i panelet. Jeg hadde slik hard-topp, men tok den av. Men for all del, jeg er veldig fornøyd med min Fjord 880. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Denne testen kan jo kanskje være av interesse: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-inter-9000 Er ikke mange av disse halvfabrikata, dvs man skal være oppmerksom på om de er levert halvt eller helt ferdig. Var og så på en slik ved en anledning og syntes badet var noe trangt. Og løsningene bar preg av å være gjort av en mer eller mindre dyktig snekker. Jeg mener imidlertid at jeg så på en litt eldre modell fra ca 1994 eller noe sånt. De som ligger ute på finn.no nå er jo 10 år nyere. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
All In Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Atlantic Stig....Atlantic. Med HT. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 (redigert) Atlantic Stig....Atlantic. Med HT. For stort for meg ! Jeg gjør at selv, jeg vet du Så har jeg 3 meter lysåpning. Venter til jeg blir stor før jeg kjøper større. Saga 315 er neste, men jeg er for ung for den båten (den har vel 50-årsgrense?) Takk for testen Bergen dørk, fin den ! Redigert 30.Mai.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Atlantic Stig....Atlantic. Med HT. For stort for meg ! Jeg gjør at selv, jeg vet du Så har jeg 3 meter lysåpning. Venter til jeg blir stor før jeg kjøper større. Saga 315 er neste, men jeg er for ung for den båten (den har vel 50-årsgrense?) Takk for testen Bergen dørk, fin den ! Begrensningene er vår værste fiende vet du Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 (redigert) Begrensningene er vår værste fiende vet du Bergenserne mener du ? Redigert 30.Mai.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Ha, ha - lommeboka, mente han! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Worry II Svart 30.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Du passa så bra inn her, på en måte ! Fåkke mere morro enn man lager sjæl ! Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Sommeren er jo full av bergensere jo....de er hvite og flyr over båtene og skriker EG, EG, EG....ska ha..ska ha.... Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Holder Marex 280 to hakk foran Interen. Akterkabinen i Marexen er suveren, 2+1 senger. Interen mister en sengeplass med åpen port bak. Imitert treskrog kan vel ikke sies å være moderne? Men Interen er en flott båt for all del, men en fabrikkbygd Marex er fin med Yalmar 184 hk.... Men det lukter Baltic lang vei som den ideelle båt i segmentet :-)) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Hvor står Baltic i forhold til Marex Stig? Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Enkelt og greit. Du får ikke en Baltic 2002-modell til 500.000,- Da blir den eldre, og jeg vil på denne siden av år 2000. 2002-modell Marex 280 men 184 Yanmar til 500 er en sak som taper seg mindre også. Den kommer vel aldri så mye under den prisen noen gang, tror jeg da.. Men det skal sies, All In og Oteren, jeg kjenner godt til alle Balticene som ligger på Finn Sitér dette innlegget Link to post
oddis21 Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Master 770 og Inter 9000 er ikke samme båt! Skroget til Master 770 er det samme som skroget til Viknes 770 idag. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Du får vel heller ikke plass til en Baltic i båtplassen din. Inter er lettere og mere lettdrevne båter. LH motorene er gode og man slipper styr med regisereim etc. Hadde jeg greid meg med mindre båt enn Baltic hadde jeg velgt noe annet. Interen virker godt utnyttet og fornuftig innredet. Liker også adkomsten til badeplattformen. Kjørte forbi en Inter i grov sjø over Kvåsefjorden ( mellom Lillesand & Kr.sand) Så ut som båten ikke likte medsjø noe særlig ( men man trenger ikke velge turbåt ut i fra sjøegenskaper under vanskelige forhold. Normale folk ligger i havn da ) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Inter er lettere og mere lettdrevne båter. Ja, dette er også en viktig faktor for meg, hanto1. Både Marexen og Interen ligger jo på et dieselforbruk på rundt 15 liter i timen på marsjfart i 14-16 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 16.November.2013 Del på Facebook Svart 16.November.2013 (redigert) Master 770 er i dag Inter 9000, men sollux boat splittet formen, breddet og lengdet den. (tett sammarbeid med inter på 90 tallet) Det resultatet ble en modell som het Inter 8800 ca tidlig 90 tall. som så ble Inter 9000. som ble lansert i 2000 . Ïnter trading ved åsmund har var medeiger i master boat, startet opp inter etter konkursen i 89. Vi er kjempe fornøyd men Inter 9000. Litt "lett" i kraftig sjø, men liker beste rolige dager. Redigert 16.November.2013 av Inter 9000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Worry II Svart 16.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2013 Jeg startet denne tråden i mai i år. Endte opp med Marex 280, med 4LHA (184hk) til under 500k, som noen sikkert har fått med seg :-) Angrer ikke på valget så langt. Interen er allikevel en flott båt, etter min mening og jeg forstår godt hvorfor det går mange av disse på østlandet. I grunnen ganske likt konsept båt.. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 16.November.2013 Del på Facebook Svart 16.November.2013 Ja, så det. Vi gikk for den modellen med fast dobbel seng i forkabin. det var den og utgang bak som overbeveiste oss. hadde 43 døgn i fjor og 35 døgn i år. (Litt unnasluntring i år pga graviditet, hehe.) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Hantoen Svart 7.August.2015 Del på Facebook Svart 7.August.2015 Hei. Vi er jo ennå på båtjakt?. Interen er absolutt i klassen vi kikker etter. Lurer litt på om det er noen her som har ettermontert flaps eller Inter sin skrogforlenger på Inter 9000? Hva oppnådde dere med det? Gir det merkbart mere løft bak i hastigheter rundt 12-15 knop? Noe økning i marsjfart? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.