Artekno Startet 30.Mai.2013 Del på Facebook Startet 30.Mai.2013 Dette skal på plass før neste sesong - komplett opplegg. Nå ser jeg at en del VHF og til og med noen plottere kommer med integrert AIS. Høres lurt ut i mine ører, men har ikke erfaring med oppkopling. Før neste sesong skal jeg ha både ny stasjonær VHF, samt (antakelig) en bedre kartplotter. Jeg vil ha AIS sender-mottaker, og ikke bare mottaker. Jeg vil helst kjøpe alt samlet etter en plan så det er enklest mulig å kople opp. Pr i dag har jeg kun en håndholdt VHF av ymse merke, samt en Raymarine 435i. Har noen av dere erfaringer å by på om hvordan jeg får dette i gang etter "KISS"-metoden? Jeg har ingen preferanser på merker eller kart - ennå. Men det kan jeg jo utvikle etterhvert. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
REM Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Jeg har all elektronikk fra Garmin og kjøpte derfor også Garmin 600 AIS. Enkelt å kople opp med NMEA2000. Ingen preferanser angående Garmin forøvrig. Andre merker kan være like bra (eller bedre?) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.