Jump to content

Varmgang D-4


Halling

Recommended Posts

Først, har du sjekka sjøvannsfilteret? Det kan være tett sjøvannsinntak på drevet eller så vet jeg fra tidligere vp-drev at slangen fra drev til transom har klappet sammen under vakuum. Kan også være hovedvarmeveksleren men det var kanskje den du mente?

Link to post
Share on other sites

På min forrige D6 hadde jeg faktisk dratt inn gress via drevet. Dette stoppet i slangen før det kom til filteret. Dermed ble motoren varm over en viss belastning. Det er lett å sjekke - bare vippe av slangene under varmeveksler. (Gresset ble sittende fast i overgangen mellom slage og gods - pga en lett innsnevring av diameter)

 

 

Link to post
Share on other sites

Dette jar jeg opplevd. Har også 2 x D4-260. Opplevde ifjor høst ved pådrag over 3.100 omdreininger at den ene motoren økte fra de vanlige 86 grader til 95 grader. Ingen alarm og ingen andre symptomer. Lot dette være ut sesongen og vasket - renset - syrevasket drevene i forbindelse med vanlig årlig vedlikehold. I år var begge motorene like igjen, hele vegen opp til topp turtall.

Så, hos meg var det nok grodde vannkanaler i det ene drevet.

Link to post
Share on other sites

Da var det i orden. Hadde båten oppe på land og stimet den. Selve skroget var rent, men propeller, akslinger og ror de var dekket med ca. en cm. med små skjell. Nå er de borte og jeg sprayet med drev spray. Så nå er både turtall og temperatur i orden.

Takk for innspill.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...