Halling Startet 30.Mai.2013 Del på Facebook Startet 30.Mai.2013 (redigert) Har 2X D-4 260 HK. 2006 mod. Den ene av disse øker temp ved ca. 2700 omd. Opp til dette turtallet virker alt OK. Har skifta impeller og skjekka ved oljekjøler. Noen forslag hva det kan være? Redigert 30.Mai.2013 av Halling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Først, har du sjekka sjøvannsfilteret? Det kan være tett sjøvannsinntak på drevet eller så vet jeg fra tidligere vp-drev at slangen fra drev til transom har klappet sammen under vakuum. Kan også være hovedvarmeveksleren men det var kanskje den du mente? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Engelbert Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 På min forrige D6 hadde jeg faktisk dratt inn gress via drevet. Dette stoppet i slangen før det kom til filteret. Dermed ble motoren varm over en viss belastning. Det er lett å sjekke - bare vippe av slangene under varmeveksler. (Gresset ble sittende fast i overgangen mellom slage og gods - pga en lett innsnevring av diameter) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Stjernen ! Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Ville nok begynt med kjølesløyfa. Virker som feilen sitter der,og det ikke er noe med motor. Gjør som Engelbert sier over,har selv vært med på dette en gang,men det var bare en motor da. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Dette jar jeg opplevd. Har også 2 x D4-260. Opplevde ifjor høst ved pådrag over 3.100 omdreininger at den ene motoren økte fra de vanlige 86 grader til 95 grader. Ingen alarm og ingen andre symptomer. Lot dette være ut sesongen og vasket - renset - syrevasket drevene i forbindelse med vanlig årlig vedlikehold. I år var begge motorene like igjen, hele vegen opp til topp turtall. Så, hos meg var det nok grodde vannkanaler i det ene drevet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Halling Svart 30.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Hei Jeg har akslinger, og filtrene er rene. Problemet begynte i fjor sommer da jeg dro inn brennmaneter, filtrene var som de skulle vært glasert med maneter.Byttet også impeller, det ble bedre en periode for så å komme tilbake. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Helt sikkert kjølesystemet som Dioden sier. Gjør en systematisk gjennomgang av hele sløyfen. Kan det være noe som har kommet inn i varmeveksleren? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Halling Svart 4.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Da var det i orden. Hadde båten oppe på land og stimet den. Selve skroget var rent, men propeller, akslinger og ror de var dekket med ca. en cm. med små skjell. Nå er de borte og jeg sprayet med drev spray. Så nå er både turtall og temperatur i orden. Takk for innspill. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.