Jump to content

Hva slags del er dette og hvordan fikser jeg den?


Bjarty

Recommended Posts

Jeg har kjøpt meg en båt som jeg tror er en sølv 70 ( https://baatplassen.no/i/topic/100450-hva-slags-baat-har-jeg-kjoept/ )

Jeg har masser av jobb å gjøre, men jeg dessverre ikke mye om båt..
Båten har stått på land i 2 år, fyllt med vann.

 

Jeg skal sette inn motoren, men det er en del mellom aksling og motor som fallt fra hverandre, hva slags del er dette og er det mulig for meg å bare sette den sammen igjen?
Den var teipet sammen, delvis, da jeg kjøpte båten. Hvor kan jeg få tak i deler til denne enheten? Jeg var hos forhandler og han viste ikke hva det var, men ville at jeg skulle kjøpe en fleksikobling til ca 7000 kroner, men slik motorommet mitt er bygd opp ser det ikke ut til at motoren hadde tålt skyvekravten, da tror jeg motoren hadde løsnet.

 

 

bilde

 

Delen er den jeg her har fingrene på

bilde

Del2 som skal skrus fast i motoren

bilde

 

Jeg mangler noen kuler som skulle vært inni denna.

Link to post
Share on other sites

Det første du bør gjøre er å rengjøre delene :smiley:

På drivaksler til biler har jeg ved ett par adledninger kjøpt lagerkuler og brukt dersom en eller to

kuler mangler. Jeg også vil tro at du kan bruke en universal drivakselmansjett til bil som belg her.

:blush: Edit:linken her ble litt feil, men søk på f.eks menonomen og unversaldeler

Redigert av Frank og Hilde (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du vil vel ikke sette inn brukte slitedeler? Det har lite for seg. Lagerkuler finner du hos f.eks Tools, og mansjett må du nesten bare lete rundt til du finner noe som passer. Ikke dyre saker dette...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...