jensemann2 Startet 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2013 Jeg trenger kjøleboks/skap til båten og det må være med termostat for minst mulig strømforbruk. Noen som har testet Biltema sitt? Jeg har sett på isotherm sine bokser men de er da så dyre.. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Det er en grunn til at de er dyre. De har kompressorstyrte og bruker en brøkdel av strøm. Billige kjøleskap/bokser bruker vannvittig mye strøm, og er ikke hensiktsmessig å bruke i båt etter min mening. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
jensemann2 Svart 31.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Ja det vet jeg.. Men noen av de thermoelektriske boksene med termostat er jo også relativt dyre. De bruker hvertfall mindre strøm enn de som bare går og går uten temperaturstyring. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Har ikke prøvd Biltemas versjon, men har brukt et så og si likt kjøleskap med samme teknologien. Ja, det blir saktens kaldt nok, men kjølingen er langt tregere enn for kompressorbaserte kjøleskap. Og som Pettern1972 sier så bruker thermoelektriske kjøleskap/bokser en del strøm. Har du landstrøm og starter opp kjøleskapet dagen i forveien og kun har det påslått når du går for motor kan det være en billig og grei løsning. Hvis det er godt isolert holder det jo innholdet kjølig en stund. Men har du det stående og tappe batteribanken om natta trenger du godt med batterikapasitet for å holde ut noen dager. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 31.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Får vel heller vurdere en kompressorboks, får de vel ned i 3500 kroner Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.