Jump to content

tømming av septik, ut over vannlinjen?


snurresprett

Recommended Posts

hei,

 

På min nyinnkjøpte bayliner 2355 er det toalett av pumpetypen og septik tank! en kompis mente jeg måtte åpne en ventil for og tømme septik. men etter og ha kikket i motorrom så er jeg litt usikker. fant bare et uttak fra septiktanken, og det gikk opp til en pumpe som igjen gikk ut over vannlinjen. Kan dette stemme eller er det flere slanger?? når jeg holdt begge tømme knappene inne så gikk pumpen og vannet som var på septiktanken kom ut av det hullet over vannlinjen.

 

er det riktig?

Link to post
Share on other sites

Det er bare ett utak fra toalett til tank til kvernpumpe som kverner opp alt på vei ut over vannlinjen !

Det sitter ett rør/slange til på tanken men det er bare lufting.

Har selv denne løsningen,men trenger ikke åpne noen ventiler,litt kjipt om ungene skulle fylle badestranda da !

Er bare en bryter så tømmes septikken hehe

Men fungerer sutmerket,har ikke hatt noen problemer så langt.Jeg bruker litt sanitær væske til og løse opp alt bedre og fjerner litt av lukten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...