Jump to content

vibrering i MS3 gear er det skadelig å kjøre med


båtløskar

Recommended Posts

leste en tråd får noen dager siden at det var noen sykdommer som gikk igjen på disse girene men jeg klarer ikke og finne igjen tråden. når jeg slipper opp på gassen på et bestemt turtall så rister det veldig i hele motor og gir.. det kan sammenlignes med og snurre en stang rundt med et tungt lodd som ikke er sentrert på stanga så det blir ubalance, hvis det ga noen mening? veit ikke om det er nødvendigvis det som er problemet men når jeg leste den tråden her om dagen så tenkte jeg "åh det er det som er galt med min"

 

er det noen problem og kjøre med dette eller burde det fikses omgående? giret går lett i gir og alt fungerer greit bortsett ifra den vibreringen

Redigert av båtløskar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

har hentet båt for litt over en måned siden. den rister ikke alltid.. hvis jeg kjører med høyt turtal og slipper turtallet ned til ca 2200?? +- rpm så rister den litt men den gir seg det sekundet jeg slipper av litt mer på gassen, eller gir litt mer gass, om den rister voldsomt? :P alt er jo relativt, jeg syntes den rister mer enn den burde mens folk som veit hva som er opp og ned på en båt vil kanskje si at det bare er en bagatell :P



motor har hvert ute og blitt overhalt og jeg hentet båten på verkstedet som hadde montert motoren i båten igjen, kan det være et løst motor feste også kanskje?

Link to post
Share on other sites

Kan være greit og gå over motorfestene,om det er litt slerk her så kan denne ristingen oppstå.Men rart den bare rister på dette turtallet .

Det virker som det er noe galt i orden der ja.

Jeg ville nok sjekket alle fester og dra de til ja.

Regner med verkstedet har montert moteren riktig,men vet aldri.

Ikke noe unormal varmegang heller ? I motor og gir ?

Link to post
Share on other sites

nå har jeg bare sett på kjølevann tempen på panelet. og ingenting er unormalt der.. den legger seg på 90 grader på flat pedal også synker den og legger seg litt under når jeg kjører rolig etterpå. ( den nye varmeveksleren og oljekjøleren fungerer bra ) :)



når jeg tenker over det så syntes jeg kanskje at et virker som at det er litt mye svikt i motorfeste. det er Vallø motor som har montert motor og jeg har veldig stor tro på at de veit hva de gjør. kan jo sjekkes uansett

Link to post
Share on other sites

Etterstam alle bolter,så er du sikker att motor sitter.Kan hende det har skjedd en liten glipp.Og løs motor er ikke og anbefalle !

Det kommer nok svar fra folk med samme gir og motor.Er ingen ekspert på din type motor/gir,men virker som noe er løst ett sted ja.

Link to post
Share on other sites

leste en tråd får noen dager siden at det var noen sykdommer som gikk igjen på disse girene men jeg klarer ikke og finne igjen tråden.

 

Hvis du har brukt søkefunksjonen så er det antagelig fordi det heter MS3, ikke MS-3. (har rettet tittelen)

 

Emnet du ser etter er her: https://baatplassen.no/i/topic/100821-vibrering-i-girkasse-vp-ms3/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...