Jump to content

Noen med erfaring med Silver Hawk 520


skibsplast ohoi

Recommended Posts

Vurdere å kjøpe denne båten som bruksbåt på hytta. Båten er ferdig bulket så her slipper jeg å bekymre meg for den første stripen. Ønsker å høre om erfaringer med denne båttypen, og gjerne om det er noe jeg bør være obs på når det gjelder båt og motor.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Har en slik på jobben jeg har brukt en del. Men med litt nyere dashbord, og bedre stoler.

Har ikke kjørt noen andre åpne alubåter. Så har ikke noe sammenligningsgrunnlag i så måte.

Men syntes den slår veldig når bølgene blir over ca 60-70cm. Syntes ikke den landet/tok i mot neste bølge fint. Det ble på en måte bråstopp. Så blir å bøye ryggen en del for å ta i mot slagene. Og det kan fort bli slitsomt over lange strekker.

Syntes også den støyet en del mer en andre sjærgårdsjeeper i glassfiber jeg har vært i. Men det gjelder kanskje alle alubåter?

 

Ellers en veldig praktisk båt med mye stueplass. Eneste var at jeg syntes batterikassen virket litt for spinkel til å putte ting oppå. Så en mistet på en måte hele skapet inni venstre vindskjerm. Men det er jo eventuelt en quickfix.

Tankpåfyllingen er også litt knotete å unngå søl om en må bruke jerrykanner å fylle fra. Men "heldigvis" renner sølet rett overbord, og ikke inn i båten.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemelding. Det at den slår så pass i bølgene gjorde meg skeptisk. Alubåter har nok en annen lyd i sjøen enn glassfiber, men jeg trodde kanskje at denne med alu utvendig og glassfiber innvendig var stillere enn rene alubåter.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...