Jump to content

Mercury f50 efi 4takt. kontrollboks reagerer sent.


uttern s46

Recommended Posts

Noen som har erfaring med at kontrollboksen reagere veldig sent? Har UTTERN S46 med Mercury f50 efi 4takt som jeg sliter litt med når jeg skal legge til kai. Når man prøver å reversere virker det som man må dra spaken langt bak uten at noe skjer. Når den først kommer, er det med full gass med en gang, så man får ikke gjort dette på en myk og grei måte. Sliter også med å finne "nøytral" posisjon etter at den har vært i revers. Både båt og motor er 2005 mod. Lurer også på om noen kjenner til en slags vakuumventil som sitter på styrbord side på motoren. Denne lager en slags plystrelyd ved lavt turtall. Setter pris på om noen har tips, så jeg kanskje slipper å levere båten på verksted nå midt i sesongen. :)

Redigert av uttern s46 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ta av dekslet på motor og sjekk at girwire sitter skikkelig i sporet sitt. Høres for meg ut som at den får bevege seg for mye

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...