windy26 Startet 2.Juni.2013 Del på Facebook Startet 2.Juni.2013 Holder på med motor bytte da jeg opptaget at motorfestene (metallet) som sitter over som et skjold er løsnet fra gummien er dette normalt eller må dem skiftes? dem er ca 3 år gamle og gummien er fin ellers? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bluemarlin Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Et motorfeste er jo normalt en "gummikloss" med metall og skrue i hver ende for å skru den ene siden fast i motoren og den andre enden fast i karrosseri/skrog alt ettersom. Hvis motorfestet er slitt i to eller revnet så er det ødelagt ja. Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post Share on other sites More sharing options...
windy26 Svart 2.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Tar ingen sjangser da , tror jeg skifter alle 4 for å være sikker Da kommer det store spørsmålet hvilken stivhet? hva skal en ligge på vekt pr labb? minmum eller maximum? motor med gear veier ca 500kg 6 syl 200hk vurderer: http://www.maritim.no/motor-styring/motorlabber/motorlabb-type-c-s-45-galv-m-bolt eller: http://www.maritim.no/motor-styring/motorlabber/motorlabb-type-c-s-55-galv-m-bolt eller: http://www.maritim.no/motor-styring/motorlabber/motorlabb-type-c-s-65-galv-m-bolt Noen med ekspertise her om vilken type jeg bør velge? Tamd 41 med ms-4 gear Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sabrina Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Jeg hadde valgt 4 nye Motorlabb Type C S-55 Galv. M/ Bolt. Pass på at du ikke søler diesel eller kjemikalier på labbene da dette vil redusere levetiden på gummien. Mvh Sabrina Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptein Fredrik Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 To av mine fester ser helt brukbare ut fortsatt etter 23 år. Mens den ene bak ble helt steinhard etter å blitt konservert med diesellekkasje og den andre rustet i filler. Om koppen på toppen sitter skjevt på eller vridd så er den blitt ødelagt. Er motoren ute så kan det være greit å bytte dem. Jeg bytter bare mine to bakerste i båten. Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post Share on other sites More sharing options...
windy26 Svart 3.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Takk for svar , fint med innspill :-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.