båtløskar Startet 2.Juni.2013 Del på Facebook Startet 2.Juni.2013 tenkte jeg skulle løfte opp båten og få borret et hull til svingeren til ekkoloddet. hva burde jeg bruke til og tette med og hvor lenge må den stå og herde? har sett de hadde noe på maritim spesifikt til dette formålet men jeg klarte ikke og finne den igjen på nettsiden deres Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Trebåt? Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 2.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 plast.. beklager det var en viktig opplysning jeg glemte :P4 Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 (redigert) Det er vel ikke vanlig å borre hull på plastbåt. Man sliper rent, limer fast ett plastrør fylt med mineralolje og setter svingeren i det. Dette plastrøret følger med svingeren. Dette har justering av vinkelen i forhold til skrogvinkel også. Redigert 2.Juni.2013 av Alegría (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 2.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 fulgte ikke med noe plastrør når jeg kjøpte ifra maritim. dette var en gjennomgående ( fordi jeg skulle ha med temperatur ).. mener jeg.. skal gå ut i bilen og se hehe Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 ta et bilde av den og legg den inn her :) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
båtløskar Svart 2.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 http://www.maritim.no/elektronikk-navigasjon/givere-og-tilleggsutstyr/garmin_3/gjennomgaende-plastsvinger-m-dybde-og-temp-p319 denne kjøpte jeg. fulgte ikke med no plastrør Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Åja, den monterer du som vanlig gjennomføring. Drill hull. Bruk sikaflex som er beregnet for undervannlinje Tas på både innvendig og utvendig før du skrur til. Fjern resterende masse som har tyti ut. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
båtløskar Svart 2.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 hvor lenge burde sånt stå og herde? fulgte jo ikke med noe opplags utstyr med båten når jeg kjøpte så jeg håpet og slippe og kjøpe det akkurat nå hehe faren min har båt i en havn med en krybbe som rulles opp og ned i vannet på skinner tenkte jeg skulle låne den til operasjonen men trur det er upoplært og la den stå og herde der i 24 timer :P Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Sika sier at fugen herder 2 mm på 24 timer så den burde nok stå på land i et døgn minst. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
båtløskar Svart 2.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 hmm ok takker for svar :) da må jeg prøve og finne på no lurt hehe Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Sikaflex 291 heter den du bruker under vannlinjen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
G-sabb Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Bruk tec-7 fugemasse/lim så kan du sjøsette med en gang,det herder under vann men kjør kun med sakte fart det første døgnet til limen er herdet noe. Sitér dette innlegget Link to post
sluggern Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Tec7 fungerer utmerket, har brukt dette selv ved montering av gjennomgående svinger. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Tec7 kan også brukes ja. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.