Jump to content

Yamaha 701 kontrollboks konvertering fra "pull" til "push" throttl


RB1

Recommended Posts

Hei.

 

Har akkurat kjøpt meg en Rana 18 hvor det fulgte med en Yamaha 1986 40hk 2t påheng. Kontrollboksen var så sliten at innmaten var nesten nedslitt.

 

Har nå fått tak i en Yamaha 701 standard kontrollboks (kun gir og gass). Men denne er "pull throttle". Dvs. at han trekker gass hendelen på motoren mot båten, mens jeg trenger en "push throttle". Ergo dytter gass hendelen fra båten :)

 

Med litt Googling fant jeg ut at 703 kontrollboksene fra Yamaha kan konverteres, men det står lite informasjon om 701 boksene.

 

Er dette mulig eller bør jeg se etter en 701 push eller en 703 boks?

Redigert av Mst (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du ser jo forskjelden på dem, samme med din. hvis du snur bøylen og setter den i hullet under så skal det være i orden. hvis de er klinket fast kan du jo borre dem bort og bytte dem ut med bolter. evt klinke nye med en stang som så vidt går ned i hullene.

Link to post
Share on other sites

Jeg tenkte å slipe kinkene løs for å snu bøylen, men lurer på da om " kjøre moten varm" funksjonen vil påvirkes av dette?

 

Jeg fan en del for samme boks men push throttle. Der er denne "kjøre motoren varm" delen vinklet i motsatt retning. Har bestill denne delen fra ebay nå. Da har jeg en reserve hvis ting går rett vest:) prøver ny del først før jeg går løs med vinkelslipern.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...