Jump to content

Snodig oppførsel av temperaturalarm på Yamaha 70 2t

pberg

Recommended Posts

Har et snodig problem med temperaturalarmen på min '84 Yamaha 70 2t. Når jeg starter motoren, så går det et par minutter, så går temperaturalarmen. Stopper motoren, og venter så et par minutter, slik at det slutter å pipe. Når jeg så starter igjen, så kommer alarmen aldri tilbake igjen.

Har byttet impeller og termostat, og det er god futt i kontrollstrålen. Sjekket temp-sensoren i en gryte med varmt vann, og det ser ut til at den slår ut på ca 83 grader.

Noen tips?

• 3 uker senere...

Tror jeg har løst dette nå. Jeg la merket til da jeg hadde nede undervannshuset at vannrøret fra vannpumpa og opp i motoren bare stod nedi hullet i pumpa, og at det virket litt rart at det ikke var noen pakning der... Når jeg da sjekket litt på nettet, fant jeg dette bildet:

bilde

Der var det tydeligvis noen pakninger... Jeg bestilte så disse (1, 4 og 16), og nå ser problemet ut til å være løst..

Redigert av pberg (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...