grawis Startet 3.Juni.2013 Del på Facebook Startet 3.Juni.2013 Jeg har fått meg ny VHF med trådløst håndsett, og dette håndsettet har en induksjonsladestasjon som jeg ønsker å montere i cockpit. For å slippe å legge ut enda en strømkurs, har jeg tenkt som så at jeg kanskje kan stjele strøm fra autopiloten. Autopiloten står rett ved siden av stedet jeg har tenkt å sette ladestasjonen. Planen min er å klippe kabelen til autopiloten, koble alle ledningene gjennom en sukkerbit, og hente strøm herfra til ladestasjonen. Er dette en god idé, eller? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
littmild Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Kommer an på kabelens lengde, dimensjon, og totalt strømforbruk på det som er tilkoblet, strømtilførselen til autopiloten er sikkert litt overdimensjonert, og ladestasjonen trekker neppe voldsomme mengder strøm. Men personlig unngår jeg slike løsninger så langt jeg kan, ønsker minst mulig tull og potensielle feil mellom sikringsboks/bryterpanel og viktige instrumenter som autopilot. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post Share on other sites More sharing options...
Rune Totland Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Støtter siste her. Sukkerbit er noe dritt i forhold til fremtidige kontaktfeil. Nesten så det da er bedre i lage en skjøt med kabelsko og krympestrømpe, dette heller ikke helt sikkert for framtidig eiring og kontaktfeil Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Knutzen1 Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Wago er tingen... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 siden dette skal være en varig løsning, så ville jeg definitivt lagt opp egen strømtilførsel. Stasjonære VHF'er skal jo kobles direkte på batteriet i tilfelle andre feil. Det er vel ikke like kritisk med en oppladbar vhf, men egen kurs, med egen sikring og bryter er vel definitivt tingen. -ryker sikringen til piloten, mister du jo også ladingen til VHF'n nå er jo jeg så heldig at jeg står foran opprydding i midlertidige løsninger som har blitt varige løsninger. Det er i hvert fall noen tyvkoblinger som gjør at jeg har brukt mye tid, banning, forbannelse og det som ikke passer seg, på å finne ut av hvordan ting henger sammen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.