Jump to content

antares 620 beneteau ligger tungt i vannet


kjell børre

Recommended Posts

Har du hatt båten i 26 knop eller har den aldri gått bedre i ditt eie ?

 

De fleste båter har vel en bunnplugg nede bak på skroget ? Det er hvertfall min erfaring. Jeg tappet min Yamarin 5220 for en stund tilbake og da rant det som en foss i en halvtime. Båten gikk som en kule etterpå :P

Link to post
Share on other sites

det må være uhorvelig mye vann som gjør at den mister så mye fart. Om du har 5 fullvoksne personer om bord, så er del vet fort 4-500 kg vekt alene. Og jeg antar at båten holder høyere fart enn 10 knop med 5 personer om bord. Tilsvarende ville det vært vekten av 400-500 liter vann. Har du hatt båten på land og rengjort under? hva med skadet propell?

Link to post
Share on other sites

Antares 620 har skummet skrog, får håpe det ikke er skummet som har trukket vann.

Hvis det er sjøvann i kjølen, har nok skummet trukket til seg vann.

 

Har du hatt båten i 26 knop eller har den aldri gått bedre i ditt eie ?

 

De fleste båter har vel en bunnplugg nede bak på skroget ? Det er hvertfall min erfaring. Jeg tappet min Yamarin 5220 for en stund tilbake og da rant det som en foss i en halvtime. Båten gikk som en kule etterpå :P

Ikke min båt, passer den mens eier er på ferie. I fjor da motoren vår ny, gikk den som ei kule. Da båten benyttes til utleie, havna den i fjæra en gang på slutten av sesongen i fjor. Da har den antakelig fått en skade.....

 

det må være uhorvelig mye vann som gjør at den mister så mye fart. Om du har 5 fullvoksne personer om bord, så er del vet fort 4-500 kg vekt alene. Og jeg antar at båten holder høyere fart enn 10 knop med 5 personer om bord. Tilsvarende ville det vært vekten av 400-500 liter vann. Har du hatt båten på land og rengjort under? hva med skadet propell?

5 voksne ombord var ingen problem i fjor. Båten ble tatt på land i høst med noen skader etter å ha vært i fjæra . Eier reparerte noe, vet ikke hvordan han gjorde det. Men nå med fire voksne, ikke mere enn ca 10 knop. Jeg alene får maks speed, men bruker litt tid.... Motor var ny i fjor, og propellen er helt i orden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...