Jump to content

Hjelp til daviter løsning til Bavaria Sport 39 HT


dennrick

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har akkurat kjøpt ny båt, og trenger litt hjelp til løsning for jolla/RIB, som vi foreløpig ikke har kjøpt. Vi har forsøkt mange joller før, og høyt på ønskelista nå er en RIB m/minimum 9.9 HK og styrekonsoll. Kommer fort til å veie 100-120 kg :worry:

 

Vi har god plass på badeplattformen (den ekstra lengden er ca 1 m). Dog er badeplattformen høyt over vannet (antar 50-70 cm da jeg ikke har fått båten foreløpig:

bilde

 

Ser nå på denne løsningen, levert fra http://www.bataffaren.se/optionsidor.asp?SId=30

 

Har noen erfaring med denne løsningen? Her er forøvrig en annen link som jeg fant i en annen tråd om dette temaet:

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=9318941&sid=15ayd5hHaH231628&pos=2&tot=4

 

Her er noen bilder av dette (fra overforevnte linker):

 

bilde

 

bilde

Utfordringen, gitt at badeplattformen er fastmontert og ikke kan senkes, er at de eventuelle 100-120 Kg må opp med muskelkraft... Er det mulig, helst med en mann, å få buksert denne båten opp på badeplattformen med denne løsningen ?

 

Er det et alternativ med en vinsjløsning ? Antar denne blir rådyr Og isåfall hvilken ? :confused:

 

Og til sist - finnes det andre og bedre løsninger ?

 

Hilsen Dennrick

 

 

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...