lofotkonge Startet 3.Juni.2013 Del på Facebook Startet 3.Juni.2013 Hei! Er det noen av dere som har prøvd Royal Purples giroljer på hekkaggregatet? Og kan det brukes? Har brukt dette merket på motor en stund nå og er fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Juni.2013 Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 går nok bra så lenge drevet er helt vanntett da oljen neppe inneholder de nødvendige additiver for å beskytte drevet ved vanninntrenging. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
G-sabb Svart 4.Juni.2013 Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Hei jeg bruker Royal P olje (helsyntetisk)både på motor og gear dette siden ca 2005.Motoren er en Volvo 41 med 280drev,Går så det suser. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Juni.2013 Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Det er stor forskjell på 290 og DPH.. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
lofotkonge Svart 4.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Hei Fyrverkerifantast Kunne du forklart litt nærmere hva forskjellen er på 290 og DPH? Og også mtp oljevalg. takk. går nok bra så lenge drevet er helt vanntett da oljen neppe inneholder de nødvendige additiver for å beskytte drevet ved vanninntrenging. Er du helt sikker? Har hørt mye bra om den oljen.... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Juni.2013 Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Mente 280, siden Bøø nevnte 280. 280 er et gammelt (og godt) drev bygget for den gamle serien motorer (aqad og KAD). DP-H er bygget for D4 og D6 som er brutalt mye sprekere momentmessig enn "de gamle" (men akk så gode) motorene :-) Mer trøkk= mer varme og derav høyere krav til oljen. Men for all del, du må gjerne prøve :-) Ville bare si ifra at 280 og DPH er vidt forskjellige drev til vidt forskjellige motorer.. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Teerex Svart 4.Juni.2013 Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 (redigert) Den brukes visstnok av noen istedenfor Mercurys High Performance gear lube på Mercury og Mercruiser drev. Men har ingen egen erfaring å snakke av. Men det går jo an å spørre importøren eller RP selv. Redigert 4.Juni.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Birchwood 320 Svart 5.Juni.2013 Del på Facebook Svart 5.Juni.2013 Brukte jo denne oljen på Bravo Three med 7.3 turbo v8 diesel. 3.2 tonn båt. Drevet med drevdusj var aldri over 140 F . Samme oljen på motor.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.