Jump to content

saga 27 på finn, har dere noen tanker om båten?


Alexfoxi

Recommended Posts

Hei

 

tenker og kjøpe saga 27 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40981276

 

 

men alle rundt meg sier jeg må ikke finne på å kjøpe den, ser dere noe gale med den?

 

tenker og gi et skam bud på 15 000.

 

 

har dere noen tanker om båten?

 

Mvh Alex

- Hvorfor står svenske fyrtårn opp ned?
- For at ubåtene også skal finne veien.

Link to post
Share on other sites

Ser helt kurant ut den, og til en utrolig lav pris. Men et skambud på 15.000,- synes jeg bare høres useriøst ut, når selger har priset den så lavt som han har i utgangspunktet. Gi ham et mer reelt bud heller, så får dere kanskje i gang en dialog...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det er definitivt et prosjekt, men med mye pågangsmot har jeg sett verre utgangspunkt enn dette bli nydelige båter. Motoren på 22 hk er veldig liten for en båt på denne størrelsen, så det avhenger litt av bruksområde, er du mest innaskjærs er det ikke noe problem, men i mer sjø og strøm vil man gjerne ha litt ekstra effekt å rutte med.

 

Dårlige bilder i annonsen, vanskelig å si noe om generell stand ut fra dette, du burde dra å se på den og undersøke den nøye, så får du overblikk over hva som må gjøres.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Ser ut som om han har begynt å male ja, dette må enten males ferdig eller slipes bort. Ikke noe stort problem, selv om oppussing må til. 22hk er litt lite ja, men dette er uansett en båt som ikek går stort mer enn 7 knop. Tipper du klarer rundt 6 med 22 hk, så det kan fungere helt OK.

 

Dette er jo båter som normalt ligger på 100-150.000,-, så den burde være lettsolgt til 40.000,- . Men reis og se på båten først og fremst, ikek bare sleng inn et skambud på telefon eller SMS. Denslags blir neppe tatt alvorlig. Om du ser på den og fortsatt har lyst på den, så kan du jo prøve deg med et bud på f.eks. 30.000,-. Så kan dere kanskej møtes på halvveien om han vil bli kvitt den fort. Hvis ikke så tipper jeg den uansett blir solgt i løpet av uka....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

22hk er litt lite ja, men dette er uansett en båt som ikek går stort mer enn 7 knop. Tipper du klarer rundt 6 med 22 hk, så det kan fungere helt OK.

 

På flatt hav ja, men i tøffere sjø eller i strøm kan det være godt å ha litt mere å gå på.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Hei

 

tenker og kjøpe saga 27 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40981276

 

 

men alle rundt meg sier jeg må ikke finne på å kjøpe den, ser dere noe gale med den?

 

Det er i hvertfall ikke en Saga 27 dette her. Sammenlign skroget med denne: FINN-kode: 41609932

 

Det du kan få billig der, er ikke et Saga 27 skrog, men et annet skrofg med Saga 27 hardtop (cockpit overbygg)

Du ser det også på at den øverste fargestripen på skroget er like høy på Saga-skroget, mens den smalner fremover på det andre skroget du har der. To helt forskjellige skrog altså.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

er det ikke en 27 fots?



oi oi ser det no! så kan gi et skam bud på den altså?



har faktisk ikke lyst på båten lengre etter jeg lå merke til det!

 

men båt må det bli uansett

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=41916957

 

 

en windy 22, eneste jeg lurer på er toalette går det rett ut i sjøen eller i en septiktank :giggle:

- Hvorfor står svenske fyrtårn opp ned?
- For at ubåtene også skal finne veien.

Link to post
Share on other sites

har dere noen tanker om båten?

 

Mvh Alex

 

Jeg synes selve skroget ligner mistenkelig på det du ser i denne annonsen.

Det er ewn Joda 24, og det ser ut som om de har bygd noe som ligner Saga 27 oppå. Men ikke i nærheten av en Saga 27 å se på.

Ta med deg målebånd på visningen, du!

 

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=41916957

 

 

en windy 22, eneste jeg lurer på er toalette går det rett ut i sjøen eller i en septiktank :giggle:

 

Hvis du får den med en motor som er i orden, da vil jeg kalle det et kupp!

Sjekk motor og drev før du kjøper. Har du ikke kunnskapen selv, MÅ du få med deg noen som kan det (det er ikke nok å få med seg en som TROR han kan det).

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

 

 

en windy 22, eneste jeg lurer på er toalette går det rett ut i sjøen eller i en septiktank

 

Mest sannsynlig rett i sjøen, siden han ikke oppgir størrelse på septiktank i annonsen. Du kan selvsagt montere en selv da, litt mer praktisk i bruk med tank...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

 

 

Det du kan få billig der, er ikke et Saga 27 skrog, men et annet skrofg med Saga 27 hardtop (cockpit overbygg)

Du ser det også på at den øverste fargestripen på skroget er like høy på Saga-skroget, mens den smalner fremover på det andre skroget du har der. To helt forskjellige skrog altså.

 

Selger påstår heller ikke at han har en Saga. Sitat fra annonsen: "Båten har 27 fots skrog og Saga overbygg ..."

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...