pepeminus Startet 4.Juni.2013 Del på Facebook Startet 4.Juni.2013 Kjøpt ny propell til en 84-mod 60HP Yamaha "påhenger". Den ble levert uten, er det adapterringer? foran og bak propellen. Flyttet disse ringene fra gamlepropellen. Den nye propellen er ikke vulket som orginalen og den fremre ringen kommer da ikke så langt ut som tidligere. Holder det at jeg bygger på med bare skiver, eller må jeg finne meg en tykkere adapterring i front? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 5.Juni.2013 Del på Facebook Svart 5.Juni.2013 Skivene foran og bak propellen kalles vel thrustspacer,disse skal ha samme splines som akselen. Skivene tar opp kraften fra propellen,spesielt den som er foran. Hvis skiva foran ikke kommer så langt ut som den skal vil vel også propellen står feil? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.Juni.2013 Del på Facebook Svart 5.Juni.2013 Ikke vært borti slik mismatch med thrust skiva og propell fra bl.a Yamaha/Michigan/Turbo. Men hvis jeg ikke tar feil så kan man bruke propeller fra Mercury på Yamaha dersom man har tilhørende thrustskive. Kan det være at du ikke har fått riktig propell? Hva blir propellen liggende an på i framkant? Har du bilde av thrustskiva plassert i propellen? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.