Jump to content

Hvordan lufte oljefylt pakkboks på aksling?


Philonica III

Recommended Posts

Hei. har akkurat skiftet simmeringene i pakkboksen. Hører at en skal lufte dette . Men hvordan, det er ikke lufteskrue, kun en nippel og det er til oljepåfyllingen.

Reidar



Har akkurat lest en masse om luft innerst i hylsa og lufting av dette men det er ikke det som er problemet. Problemet er når jeg teiter oljeslangen på nippelen renner ikke olje i pakkboksen uten at lufta kommer ut- hva gjør jeg da?

Link to post
Share on other sites

Jeg har også lurt på dette. Min er fettsmurt, og ble veldig varm i fjor. Jeg kjøpte båten i fjor, så jeg vet ikke om det har skjedd tidligere eller i fjor, men simmeringene var helt kadaver, så de er byttet ut med nye..

 

Trikset er altså å skru av en klemme og stikke inn en skrutrekker for å få ut luften???

/Baard

Link to post
Share on other sites

Begge slangeklemmene på den flexible slangen må løsnes mot pakkboksen. Så må man vri og lirke litt på pakkboksen , eventuellt hjelpe til å bende litt forsiktig på slangen med en skrutrekker etc.til sjøvannet pipler inn. Så er det bare å skru til slangeklemmene igjen. Gjort på fem minutter, og helt ufarlig. Må innrømme at jeg heller ikke luftet pakkboksen min første halve sessongen på snekka da denne var ny for et par år siden,og den oljesmurte pakkboksen ble veldig varm. Etter at den ble luftet ble den ikke varm i det hele tatt , kunne holde handa på, og bare så vidt kjenne en liten lunk, så tydelig at dette er veldig viktig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...