Knubjohos Startet 5.Juni.2013 Del på Facebook Startet 5.Juni.2013 Hei.Noen som vet om det er mye jobb å skrue av motorblokka på en yamaha 20 hk autolube 1990 model? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skrotnisse Svart 6.Juni.2013 Del på Facebook Svart 6.Juni.2013 Fort gjort å ta av en blokk, bare å skru ut 6-7 skruer under blokken, samt å koble fra bensinslange, gassvaiere, m.m. På en autolubemotor er det vel greiest å fjerne oljetanken først også... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Knubjohos Svart 6.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2013 (redigert) Ok.Takk skal du ha.Jeg tenkte å ta jobben med å fjerne plomben på eksosen på denne motoren for å få den til å yte 25 hk.Har du vært borti og freset bort denne kanskje?Er det bare å skru ut skruene og koble fra diverse wirer og slanger å deretter bare løfte blokken rett opp eller er det låsinger på aksling som må fjernes også? Redigert 6.Juni.2013 av Knubjohos (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skrotnisse Svart 6.Juni.2013 Del på Facebook Svart 6.Juni.2013 Jeg holder meg unna autolube-motorer så disse kjenner jeg ikke i detalj. De gamle motorene uten autolube måtte ha annen forgasser for å øke hk. Giroverføringen skal ikke berøres ved demontering av blokken, men hvis du har en mekanisme som skal hindre starting når motor står i gir, er det kanskje en vaier som må demonteres der også, fra startapparatet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.