kjetil77 Startet 5.Juni.2013 Del på Facebook Startet 5.Juni.2013 Har en Arvor 215 100 HK Volkswagen 2008 modell. Det er ikke strøm i startpanelet og ingenting i displayet. Det er strøm på batteriet, da det er lys i lanternene. Har ladet opp batteriet. Det virker som at det en sikring i motoren som er ødlagt/gåen. På motoren så lyser det rødt på "Main". Regner med at jeg må på et verksted slik at de kobler seg inn i "hjernen" og finner feilen der. Noen som vet noe om hva som kan være gale? Sitér dette innlegget Link to post
Arvor215VW100hk Svart 17.Januar.2017 Del på Facebook Svart 17.Januar.2017 Jeg har hatt samme problemet med min 2008 VW 100hk TDI i en Arvor 215. Sikringen som ryker er en 20A sikring som sitter i koblingsboksen på motoren. Grunnen til at den ryker er dårlig startmotor, og den ryker akkurat når en trykker start.. Ikke hver gang, men med jevne mellomrom. Skiftet startmotor, og problemet var løst. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 18.Januar.2017 Del på Facebook Svart 18.Januar.2017 Har opplevd akkurat det samme med samme båt og motor. Sjekk kontakten der ledningene fra batteriet er koblet inn på motoren. Og som nevnt sikringen i boksen på motsatt side. Begynner den å ryke må du skifte starteren. Da må motoren ut men det er forsåvit en enkel sak og jort på en liten time. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.Januar.2017 Del på Facebook Svart 18.Januar.2017 (redigert) Begynner den å ryke må du skifte starteren. Da må motoren ut men det er forsåvit en enkel sak og jort på en liten time. må motoren ut for å bytte starteren ? Redigert 18.Januar.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 18.Januar.2017 Del på Facebook Svart 18.Januar.2017 Nei ikke nødvendigvis helt ut men den må løftes opp en del for å komme til starteren. Du må løsen av akslingen, eksosen så løsne motorfestene og heise den opp. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.Januar.2017 Del på Facebook Svart 18.Januar.2017 oj-oj .. da håper jeg den båttypen har mange andre gode sider... Sitér dette innlegget Link to post
Arvor215VW100hk Svart 18.Januar.2017 Del på Facebook Svart 18.Januar.2017 Skal ta registerreim på min nå snart, vurderer da å løfte motoren for å få litt bedre tilkomst. Må jeg flytte på aksling for å få den fri fra gearkassen, eller er det kun å løsne den og løfte motor rett opp? Motor løftes av motorfester og monteres igjen uten ny oppretting? Setter pris på tips, også om jobben med skifte av regreim.. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 18.Januar.2017 Del på Facebook Svart 18.Januar.2017 Bare og skru den løs og løfte den opp. Trenger ingen ny oppretting når du monterer den på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor215VW100hk Svart 18.Januar.2017 Del på Facebook Svart 18.Januar.2017 Takk for tips??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.