JLE Startet 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2013 Hei, Jeg har problemer med el. modulen som sitter i Isotherm kjøleskapet mitt. Skapet er fra 2007 og det er nå modul nr-2 som er defekt. Er det flere som har erfart dette problemet? lurer på hva som er årsaken til at elektronikken ryker. Ny modul koster 1695,- så jeg vurderer faktisk å kjøpe ett nytt skap denne gangen. Men jeg vet jo ikke om de nye skapene er noe bedre. Evt. er det noen som vet om en elektrokyndig som reparerer disse modulene? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 Modul-2, er det elektronikkboksen? isåfall er reparasjon neppe lønnsom. Antagelig er tegninger heller ikke tilgjengelige. (Si ifra om noen har) Hvordan vet du at denne er årsaken? Vanligste årsak til problemer er at spenningen faller når skapet starter, det kan være pga dårlig batteri, tynne kabler eller dårlig kontakt et sted på veien fra batteri til kjøleskap. Står noe her: https://baatplassen.no/i/topic/91847-danfoss-kompressor-paa-waeco-kjoeleskap-starter-ikke/ Tidligere var det elektronikkboksen som normalt var årsaken om skapet var defekt, ikke kompressoren. Om det fremdeles er slik vet jeg ikke. Feil på elektronikkboksen var så vanlig at Danfoss hadde bytteordning. Se også her: Feilsøking på kjøleskap Sitér dette innlegget Link to post
JLE Svart 6.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2013 Med modul-2 mente jeg at det er 2. gang den ryker nå. (litt dårlig formulert) Den første varte 2 år og den siste har vart 4 år. Det er denne modulen som svikter: http://www.seatronic.no/kjoleskap-kjolebokser-c-236_505/isotherm-el-del-danfoss-p-4281 Jeg synes det er merkelig at en kompressor som står på så mange kjøleskap er utstyrt med så dårlig elektronikk. Særlig med tanke på hvor solid kompressoren er. For å feilsøke har jeg fulgt danfoss-troubleshooting: http://www.isotherm-parts.com/PDF/service_notes/Danfoss-Troubleshooting.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2013 Ok, det ser ut om en ny utgave. Har de samme feilrate som før kan det tenkes at bytteordningen består. Ring Danfoss. Sitér dette innlegget Link to post
JLE Svart 6.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2013 Fikk god rabatt av nærmeste forhandler (1000,-) Monterte ny vekselretter og skapet går som aldri før. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2013 Er ikke dette reklamasjon hele veien da?? Sitér dette innlegget Link to post
JLE Svart 10.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Skapet er fra 2007 så da er vel garantien gått ut.......... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Den første reparasjonen kom etter 2 år, dvs i 2009. Da var du innen reklamasjonsretten (som er 5 år på en ting som et kjøleskap). Etter reparasjon har du 5 nye år på selve delen som ble byttet/reparasjonen. Så når den røk andre gangen hadde du fortsatt reklamasjonsrett, men da på forrige reparasjon. Og som det kommer frem i tråden så var det en kjent svakhet, som igjen ville lettet reklamasjonen. --------------- Men greit, det er jo ikke jordas undergang... men hvis flest mulig var litt flinkere til å stå på retten sin ifht reklamasjon så ville det vel blitt lettere for andre å få sin rett når produktene ikke er gode nok. Standard svar er jo "vi har aldri fått reklamasjon på dette produktet før", men forum som dette viser overraskende ofte at det ikke stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.