Jump to content

Startproblemer Yanmar 2qm20, starteren "klikker", men går ikke


Niko76

Recommended Posts

Satt ut båten i dag. Hadde starta motoren på land, den starta da uten problemer på første omdreining. Da jeg skulle starte båten på sjøen, vred jeg tenningsnøkkelen et hakk, instrumentene lyste som de skulle, men da jeg skulle starte, kom et lite klikk (fra starteren?), før alt av instrumenter "døde". Det var da ikke liv i hverken lys eller instrumenter. Etter et minutt eller to var strømmen tilbake. Jeg forsøkte da på nytt noen ganger med samme resultat. Etter noen forsøk startet motoren akkurat som den skulle. Kjørte en tur, la til kai, og startet motoren et par ganger uten problemer. Greit nok at det fungerer nå, men håper å unngå at dette skjer med båten full av kone og skrikende unger... Noen som har en formening om hva problemet kan være?

Link to post
Share on other sites

Dårlig kontakt, enten på en av batteriets poler eller på motorsiden. Pleier å arte seg som beskrevet. Demonter, puss rent og monter igjen. Gjerne med litt polfett mellom. Så blir det nok bra.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...