Jump to content

Pusse opp 14fot båt. Ukjent merke.


sofewnamesleft

Recommended Posts

Hei.

 

Faren min har hatt en båt liggende i sjøen de siste 10 år, har ikke vært brukt de siste 8 årene. Ingen motor på den p.d.d. Vet ikke hvilket merke det er på båten. Kan det muligens være en gammel Rana Plast?

 

Som et lite sommerprosjekt de neste ukene vil jeg pusse den opp slik at den fremstår som om ikke "ny" så ihvertfall betraktelig mye bedre enn nå.

 

Fikk endelig på land båten som har ligget på sjøen de 10 siste årene. Etter å ha tatt den opp i slippen på henger, fikk jeg spylt og skrapt av det meste av skjell, alger og andre vekster. Har nå fått båten opp i hagen og skal begynne "restaureringen".Siden jeg er helt blank på dette emnet håpe jeg at noen av dere her på forum kan bistå med enkle tips.

 

Planen er å male opp igjen hele båten, samt tette noen skruehull og reparere en skade framme på baugen.

 

Hvordan er forberedelsene før man starter med maling? Holder det å pusse ned for der etter å vaske med en slags industrivask og la det tørke? Tenker da på alt under vannlinjen.

 

Skal få lagt ut bilder i morgen.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...