Jump to content

Har lekkasje i dyse volvo penta 41 motor


windy26

Recommended Posts

Spørsmålet er om jeg kan stramme dyseholder til det ikke lekker mellom dyseholder halvdeler , det lekker diesel ut fra dyse når jeg kjører motoren , eller finnes det noe middel for å tette denne lekkasjen? er "Dyse huset" halvdeler koniske og skal bare strammes sammen til det ikke lekker mere??

Link to post
Share on other sites

Hvis vi for anledningen kan være enig om at innsprøytingsdysa ser omtrent slik ut. Hvor er det du mener det lekker diesel? Jeg har litt tungt for å forstå forklaringen din. Derfor har jeg funnet frem en tegning, så vi har samme kart.

 

bilde

Da er det tre plasser det kan leke ut diesel fra den. Nå snakker vi om diesel, ikke vann.

 

1 - Mellom dysemuttern nr 8 på tegningen, og dysehuset nr 2. Denne trekkes til med et forhåndsbestemt moment.

 

2 - Mellom dyserøret og dysehuset. På toppen av nr 2

 

3 - I banjonippelen til returen.

 

(Det kan også komme diesel mellom tuben som sitter i toppen og mutter nummer 8 som kommer opp langs dysekroppen, men da er det ofte mere galt.)

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Link to post
Share on other sites

Ta ut dysa og få den testet på et elektro verksted hadde et lignende tilfelle selv på en tidligere båt. da viste deg seg at det var et lite trøtthetsbrudd i dysemutter nr 8 i . Hadde ikke mulighet til og se detselv med øyet. Da sprekken var innvendig. Jo mere jeg strammet så ble sprekken større.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...