windy26 Startet 6.Juni.2013 Del på Facebook Startet 6.Juni.2013 Spørsmålet er om jeg kan stramme dyseholder til det ikke lekker mellom dyseholder halvdeler , det lekker diesel ut fra dyse når jeg kjører motoren , eller finnes det noe middel for å tette denne lekkasjen? er "Dyse huset" halvdeler koniske og skal bare strammes sammen til det ikke lekker mere?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Toroa Svart 6.Juni.2013 Del på Facebook Svart 6.Juni.2013 Hvis vi for anledningen kan være enig om at innsprøytingsdysa ser omtrent slik ut. Hvor er det du mener det lekker diesel? Jeg har litt tungt for å forstå forklaringen din. Derfor har jeg funnet frem en tegning, så vi har samme kart. Da er det tre plasser det kan leke ut diesel fra den. Nå snakker vi om diesel, ikke vann. 1 - Mellom dysemuttern nr 8 på tegningen, og dysehuset nr 2. Denne trekkes til med et forhåndsbestemt moment. 2 - Mellom dyserøret og dysehuset. På toppen av nr 2 3 - I banjonippelen til returen. (Det kan også komme diesel mellom tuben som sitter i toppen og mutter nummer 8 som kommer opp langs dysekroppen, men da er det ofte mere galt.) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post Share on other sites More sharing options...
windy26 Svart 7.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2013 Hei , det lekker mellom gjengepartiet på nr 2 og 8 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BOBO II Svart 7.Juni.2013 Del på Facebook Svart 7.Juni.2013 Ta ut dysa og få den testet på et elektro verksted hadde et lignende tilfelle selv på en tidligere båt. da viste deg seg at det var et lite trøtthetsbrudd i dysemutter nr 8 i . Hadde ikke mulighet til og se detselv med øyet. Da sprekken var innvendig. Jo mere jeg strammet så ble sprekken større. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post Share on other sites More sharing options...
Toroa Svart 7.Juni.2013 Del på Facebook Svart 7.Juni.2013 Som Bergstad sier, enten er mutteren spreng, eller så er dysa montert sammen feil. Demonter og se om du kan se noe. Eller ta den med deg til et diselverksted, så kikker noen fort over den for deg. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.