Jump to content

Marna 5hk H, får ikke til den vridbare propellen


MarexSuncab_FD

Recommended Posts

Hej,

 

Har nå i flere uker prøvd å få til korrekt innstilling på den vridbare propellen (Marna 5hk H motor).

 

Jeg justerer vridningen på propellen i reverseringskassen, kjører litt og tester, og justerer igjen. Slik det er nå har motoren det forferdelig tungt (ca 350-400 rpm) når jeg skyver reverseringshendelen helt frem.

 

Det står i manualen at motor skal ha ca 800 rpm på normal gange ved full gass. Dette får jeg til ved å dra reverseringshendelen mot meg. Problemet er at får å nå dette turtallet er stigning på propellbladene bare en liten aning mer enn i nøytral posisjon, slik at det skal nærmest bare et vindpust til før den "hopper ut av gir" dvs. bare roterer uten kraft frem eller bak.

 

JEg føler at jeg har nok oppbremsingskraft i propellen, men skulle hatt den slik at når ejg tar reverseringshendelen helt frem så kommer jeg på ca 800 rpm.

 

Er det noen tips til meg?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...