Jump to content

Tilstandsrapport / Takst på båt

`MINA'

Recommended Posts

Hei

Ifbm forsikring av seilbåten min, vil forsikringsselskapet ha en tilstandsrapport på denne før den kan kaskoforsikres. I deres system har de ikke noen takstmenn som er registrert i Kristiansand, men kun lang kjøring fra meg. Dette vil jo være en fordyrende sak, og jeg håper derfor det er noen her som kjenner til noen i Kr.sand som kan utføre dette ?

Har kikket på gule sider, men finner ikke noe der. ( har søkt på forsikring, takst, tilstandsrapport m.m. )

GeV

Mvh

`MINA`

Hei

Kanskje du finner en her som kan hjelpe deg?

http://www.batmagasinet.no/reklame/knbfbes.html

Lykke til.

Den linken fører til den gamle (utgått) KNFB-site'en. (Blir vel snart slettet)

De har nå fått en ny: http://knbf.no (Som også ligger på forsiden her hos oss)

Besiktigelse ligger her: http://knbf.no/besiktelsesmenn.html

Redigert av Ingar (see edit history)
Har tatt en prat med den ene her i Kr.sand som jeg fant på disse sidene. Han kunne fortelle meg at dette var en egen rapport som var utarbeidet av og for NORSKE SJØ. Jeg bruker et annet selskap, og han tvilte derfor på at det ville gå.

Men i mellomtiden har mitt selskap funnet en person på evje som daglig er her i byn på takst og tilstandsrapport oppdrag. Så nå er dette i boks :wink:

GeV

Mvh

`MINA`

Mitt selskap Gjensidige har aldri bedt om takst. Jeg oppgir selv antatt verdi, og betaler premie utifra dette. Skulle det skje en skade, regner jeg med at de har oversikt over gjennomsnittverdier utifra alder osv..

Selvfølgelig har jeg tatt en del bilder av utbedringer, samler på kvitteringer ved kjøp av utstyr ol.

Er det lov å spørre hvilket selskap som krever dette på en av de mest vanlige brukte seilbåter i Norge, Maxi Fenix? (helt unødvendig spør du meg)

De burde i det minste ha en takstmann å tilby deg.

mvh

Barsk II :flag::sailing:

Svart (redigert)

Er det lov å spørre hvilket selskap som krever dette på en av de mest vanlige brukte seilbåter i Norge, Maxi Fenix? (helt unødvendig spør du meg)

Barsk II :flag:  :sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bruker Tennant. Prismessig ligger disse langt under det jeg får tilbud om fra andre selskap. Vel å merke når man har "full pakke" med forsikringer hos dem. Samenlignet med IF og Gjensidige sparer jeg henholdsvis kr 5000.- og kr 7000.- i året ved å bruke disse. Ikke vanskelig å velge da !

Når båten er eldre enn 15 år måtte de ha denne tilstandsrapporten. Ikke takst. Den har jeg oppgitt til den summen jeg mener er riktig. De skal sjekke båtens gennerelle tekniske tilstand.

For min del er dette også en fin gjennomgang av båten ifbm overtagelse. Betaler kr 800.- for dette. Enda litt å gå på her i forhold til de andre selskapene der jeg ville ha sluppet dette.

Dette er baatplassen spesial; det tar en god time - så er saken i boks.

Heia baatplassen  

Enig. Tar som regel ikke lang tid her. Mye engasjerte folk her :wink:

GeV

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

`MINA`

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...