Honduras Startet 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2013 (redigert) Vurderer å kjøpe meg en UL-vasker i forbindelse med diverse forgassere og deler som skal rengjøres. Kjekt å ha... Skal forhåpentligvis restaurere en gammel påhenger til vinteren, og UL-vasker må jo være gull i den sammenheng. Mye fin korrosjon og saltavleiringer i vente. BT har en som rommer 10L og koster 3999,-. Ikke så veldig billig, men så er det ikke så mange UL-vaskere som er det. Noen som har erfaringer med denne eller tips om tilsvarende/bedre. Ultralydvasker Ultralydvasker for klinisk rengjøring av de fleste gjenstander, for eksempel elektronikkomponenter, mindre motordeler som forgassere, dyser etc., samt smykker og DVD-er. Gjenstandene plasseres i medfølgende trådkurv. Kan brukes med eller uten rengjøringsmiddel. Med digital styring. Av rustfritt stål. Mål: 300 x 240 x 150 mm. 10 l. Redigert 7.Juni.2013 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
eiaro Svart 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Har du brukt sånn renser før? Jeg må si jeg er ikke særlig imponert over verken den lille fra BT eller den store 20l vi har på jobb. Har selv tenkt på å bygge om en oppvaskemaskin til en delevasker for reingjøring av mekanikk, men aldri kommet så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 På GubbeKlubben har vi en 10 liter, og det største ankepunkt er varmeelementet. Det tar alt for lang tid å varme opp vesken til arbeidstemperatur. Forøvrig er den helt grei, en skulle kanskje ønske noen flere watt ultralyd, men man får jo det man betaler for. Dog er det ingenting som kan rengjøre i kriker og kroker som en slik vasker. Det er endel myke lettmetaller som ikke responderer bra på ultalydvasking sammen med enkelte rensevesker, (det er ikke ultralydens feil) bare så du er obs på det. Blanke aluminiumsdeksler kan for bli til sorte alumuniumsdeksler med veldig ru overflate. :) Forøvrig kan man lage en "ultralydvasker" selv av ting man har i garagen... :) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.