Jump to content

Hvilken 25 HK motor på rib?

All In

Recommended Posts

Sonderer finn.no etter rib, 11-12 fot som jeg skal ha i davitterene.

Hva skal jeg ende opp med? Har hørt at Arimar er en stødig båt. Men mange å velge i. Men hva med motoralternativer? Uten å være kritisk, så faller førstevalget på Suzuki, Johnsen, Mercury (til nød), Evinrude og Honda. Disse virker for meg "bankers" å handle om alt er 100. Men så finnes andre merker som jeg ikke kjenner til, feks Tohatsu. Er det litt kinavare? Andre merker å vurdere?

Tyngden har litt å si. Max vekt på jolle/motor er 200kg. 30 HK er for stort, mens jeg har tanker om at 20 er for lite. bruksområde er å frakte to voksen og to barn pluss et par handleposer, i god planfart.

Enyone?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Skal du handle helt ny motor, eller er du på bruktmarkedet? De fleste nye motorer på markedet i dag mener jeg har felles blokk for 25 og 30hk, og veier rundt 70kg. Dvs altfor tungt til å håndtere alene (av og på båt)regelmessig i hvertfall. Vet ikke hvor tung den aktuelle Arimarjollen er heller, men tipper drøye 100kg?

Tohatsu var enkle, solide og sterke før i hvertfall. Hvordan de er nå vet jeg ikke.

Redigert av 4-Stroke (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...