Jump to content

Hvilken 25 HK motor på rib?


All In

Recommended Posts

 

Sonderer finn.no etter rib, 11-12 fot som jeg skal ha i davitterene.

Hva skal jeg ende opp med? Har hørt at Arimar er en stødig båt. Men mange å velge i. Men hva med motoralternativer? Uten å være kritisk, så faller førstevalget på Suzuki, Johnsen, Mercury (til nød), Evinrude og Honda. Disse virker for meg "bankers" å handle om alt er 100. Men så finnes andre merker som jeg ikke kjenner til, feks Tohatsu. Er det litt kinavare? Andre merker å vurdere?

 

Tyngden har litt å si. Max vekt på jolle/motor er 200kg. 30 HK er for stort, mens jeg har tanker om at 20 er for lite. bruksområde er å frakte to voksen og to barn pluss et par handleposer, i god planfart.

 

Enyone?

 

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Skal du handle helt ny motor, eller er du på bruktmarkedet? De fleste nye motorer på markedet i dag mener jeg har felles blokk for 25 og 30hk, og veier rundt 70kg. Dvs altfor tungt til å håndtere alene (av og på båt)regelmessig i hvertfall. Vet ikke hvor tung den aktuelle Arimarjollen er heller, men tipper drøye 100kg?

Tohatsu var enkle, solide og sterke før i hvertfall. Hvordan de er nå vet jeg ikke.

Redigert av 4-Stroke (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...