Jump to content

Trives dieseldyr best i varm tank ?


Traale

Recommended Posts

Har oppigjennom årene hatt båter med dieselmotor som returnerer mye diesel til tanken.

Etter en lang tur vil tanken være ganske varm.

I disse båtene har jeg til tider vært plaget med vann og disse kjekke "dyrene".

I båten jeg har nå går returen tilbake til grovfilteret og ingenting tilbake i tanken.

Har foreløpig ikke hatt hverken vann eller dyr i tanken.

Sammenheng ?

Link to post
Share on other sites

At du ikke har vann i tanken, kan da umulig ha noe med din løsning på returen å gjøre. Men at du ikke har vann på tanken, påvirker selvfølgelig muligheten for dieseldyr som lever i sjiktet mellom vann og diesel.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå er det jo slik at for de fleste går returen til tanken uten at det blir noe kondens og vann av den grunn.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...