16marda Startet 8.Juni.2013 Del på Facebook Startet 8.Juni.2013 Jeg var ute på den første turen med båten min i går. Da jeg skulle bakke ut fra brygga, fungerte alt fint, men når jeg kom inn igjen, fungerte ikke revers-giret. Det virker som om det er noe feil med girspaken, for når jeg prøvde, sto bare giret på motoren å vibrerte. Ossen kan jeg fikse dette? (Vil på flere båtturer i helga!!!) Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 8.Juni.2013 Del på Facebook Svart 8.Juni.2013 Det virker ikke sannsynlig at det kommer feil på girvelger når motoren er ny. Bakk (revers) skal slås i fort (lett og uten makt) ellers vil spaken bare stå og vibrere. Da er det et tannhjul som spretter op toppene av et annet tannhjul i drevet du kjenner. Turtallet skal være på tomgang når du slå i giret. Ta av lokket og sjekk mekanismen når motoren er slått av. Alle stag sitter ordentlig på og ikke noe som hindrer mekanismen? Hvis motoren er ny er det lurt å ikke skru selv. Du kan selvsagt klare deg uten bakk på en så liten båt. Bare senk farten tilstrekkelig i god tid og bruk årene, evt til å ta i mot i brygga e.l. på avstand. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.