Jump to content

Volvo Penta dybdemåler på bærtur

BingoBonzo

Recommended Posts

Har en multimåler fra VP som viser hastighet, temp og dybde.Måleren er gjennomgående.

Problemet ligger i at den viser feil dybde. Har renset måleren og forsøkt justert vinkel uten hell.

Den viser feil dybde, ofte 1/3 mindre enn reell dybde og av og til noe helt annet...

Tips til ting jeg kan gjøre før jeg tar den med til Vallø Båtmotor?

Redigert av BingoBonzo (see edit history)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Sliter med det samme på min båt. Forhandler fortalte meg om dette før kjøp og anbefalte meg å montere ekstra sett med svinger koblet opp mot kartplotter.

I min båt funker VP sin bra i lav fart, men ikke når jeg kommer opp i plan.

Min dybdemåler fungerte bedre i fjor (ikke perfekt), mens den i år er helt ute og kjøre. Med tanke på at du har en ny båt så er det jo litt spesielt at du må investere 5000,- for å få dybdemåling til å fungere. Eller tok forhandler regningen?

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Er egentlig alment kjent at VP sin ikke er 100 % Stabil. Fikk derfor et godt tilbud på nye svinger slik at jeg kunne koble dybde data til plotter.

Forhandler ga meg en godt rabbattert pris på dette. De var helt åpne om at det var en anbefaling å gjøre dette og det ble også sagt før båten ble kjøpt.

Til nå har min VP dybdemåler fungert bra i lav fart, men vil alikevell gå for en som er koblet mot plotter neste gang båten skal på land.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...