Jump to content

BMC captain motor, giret havarerte


framover

Recommended Posts

Nå har jeg skiftet til riktig olje Mineral 15w-40 diesel, fra Biltema, og fått nivået riktig på peilepinn. Har latt motoren gå, både i fri og i gir. Dessverre ingen girskifte fortsatt. Jeg hører ingen reaksjon fra gir, som om den ikke slår over i det hele tatt. Har dere anbefalinge til hvor jeg skal søke deretter etter feil?

 

Se der! Giret slår inn, men akslingen til propellen går ikke rundt.

 

bilde

her snurrer aksling til gear rundt.

bilde

her er den i fri. om dere ser nøye ser det ut til at akslingen har blitt dratt ut når jeg gikk i revers, at den har vært festet for løst.

Tror dere jeg kan banke det inn igjen?

Link to post
Share on other sites

Har finstudert akslingen og ser den har spor intakt og at sporåpningen ser uskadet ut også. Utfordringen er at jeg ikke klarer å vri akslingen rundt. Antar propellen har låst seg i ror eller annet. Må nok på med dykkermasken igjen for å vei på propellen derfra.

 

For å vri propellen og akslingen løs :-)

Link to post
Share on other sites

Hei Rover, og takk som byr. Men i denne omgangen ser det ut som at både motor og gir er i orden. Lettet over å finne problemet. Må vente med dykkerturen i denne omgang. Men føler jeg er ganske nære målet.

Oi, var det landskamp på radioen....

Takk for alle gode innspill folkebs, dere er imponerende, og der scoret Braathen :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...