Jump to content

pioneer dvh p 5900 mp, ingen lyd.


Bitteliten

Recommended Posts

Vi har en slik i båten. Denne er "lydsentral" for radio, dvd,og tv. I dag mistet vi plutselig lyden. Det kom et litet "poff" så var lyden borte og tuner søkefunksjonen på radioen fungere ikke, dvs den stopper ikke på noen kanaler. Vi har TV bilder, men ingen lyd. En ufaglærts første tanke er at lyd kortet er ødelagt.

 

Radioen er innfeldt i båten. Jeg har ikke verktøyene for å ta den ut. Jippi :smiley:

 

Tre spørsmål:

1. Tror dere den kan fikses?

2. Hvordan får jeg tatt ut radioen?

3. Om den ikkk kan fikses, finnes tilsvarende produkter med cd/radio/dvd funksjon i dag?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

1. Kan sikkert fikses ved levering til Radio tv reperatør, men til hvilken pris vites ikke

2. I posen med brukerveiledning som fulgte med utstyret ligger det ved "spesial" verktøy for og få ut enheten

dette er forskjellig fra merke til merke

3. Finnes antagelig erstatnings modeller, og tilsvarende utstyr

Link to post
Share on other sites

Takk :smiley:

 

Skal sjekke med verksted i morgen. Problemet er at jeg ikke har det verktøyet, men jeg får bestille det tenker jeg. Hvorfor det verktøyet ikke finnes ombord vet jeg ikke. Det meste annet av nyttig og unyttig finnes ombord :wink:

 

Jeg fikk tatt et bilde av spilleren bak på tilkoblingene. Er dette en sånn standard DIN kontakt?

bilde

 

Jeg har funnet en Pioneer modell som har omtrent tilsvarende spekk. På vår er det to aux innganger, tv er på aux 2. På denne er det bare en aux inngang.

 

http://www.pioneer.eu/no/products/25/109/281/DVH-340UB/page.html

 

Kan jeg bruke samme kobling som i dag, eller må jeg bytte koblinger bak?

Link to post
Share on other sites

En liten oppdatering - i tilfelle andre kommer ut for det samme. Det er flere verft som har brukt denne spilleren.

 

Det er en kjent feil på disse at en spenningsregulator som gir spenning til lydkort og tuner ryker. Koster en snau tusenlapp å fikse. Jeg sender min til Elektronisk Service i Oslo - bare jeg får den ut. Mangler verktøyet for å få den ut - og det er ikke enkelt å komme til på baksiden. Har bestilt et sett på nettet - også får jeg se om jeg har tålmodighet til å vente på at det kommer i posten :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ta av plastrammen forran på spilleren, da vil du se et hull på hver side hvor verktøyet skal inn.

Du kan putte inn to lysterjern/rekkeklemmejern for så å trekke ut spilleren.

Eller du kan vente på de to pinnene du har bestilt..

Alle som selger Pioneer spillere har slike i reserve som de gjerne deler ut.

Link to post
Share on other sites

Jeg tviler på om det lønner seg å reparere den. Disse Pioneer spillerne er svært billige nå om dagen. Jeg har "storebror" til den du har, 3500DAB. Samme spec, men DAB, Bluetooth og touchskjerm i tillegg. Kostet ca. 3500.

 

Midt på monteringskassetten på hver side er det en metalltunge som griper inn i enheten. Vipp de ut, og trekk enheten ut av kasetten. Den ene sees på bildet.

Link to post
Share on other sites

Jeg ser poenget ditt Mulligan en nesten tilsvarende, ny spiller koster 2000 kr. Jeg får fikset min gamle for tusen, også slipper jeg da bryet med å tilpasse installasjonen.

 

Gode bekjente hos bilforhandler er kjekt å ha. Fikk låne de riktige spakene, og etter litt pusling er spilleren nå klar for verksted.

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...