Jump to content

Beskyttelse av båt under transport med jekkestropper?


General

Recommended Posts

Vet egentlig ikke om det er ett problem om jekkestroppene gnager på båten under transport på tilhenger. Nå nærmer det seg i ihvertfall transport av båten på en lengre strekning (ca 50 mil) og som føre var tenkte jeg og finne ett eller annet og beskytte mellom jekkestroppene og båten. Noen som har tips om hva som kan brukes? Jeg har søkt på nettet i lengre tid nå uten og finne noe fornuftig. Kan selvfølgelig putte noe tøy under, men ser heller for meg og finne noe jeg kan tre jekkestroppen igjennom, slik at beskyttelsen sitter bedre.

Link to post
Share on other sites

en moped/mc slange, evt sykkelslange som stroppen kan tres gjennom. eller sitte/liggeunderlag.. gummimatte. finnes mye rart.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Du kjøper en 10pack med vaskesvamper på Europris. Legger dem under stroppene der de er i kontakt med båten. Siden de komprimeres henger de fast der de skal til stroppen er strammet. Koster nesten ingenting og er fri for rusk og rask siden de er nye... Etter endt transport har du vaskesvamper med shampoo i et par måneder...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Du kjøper en 10pack med vaskesvamper på Europris. Legger dem under stroppene der de er i kontakt med båten. Siden de komprimeres henger de fast der de skal til stroppen er strammet. Koster nesten ingenting og er fri for rusk og rask siden de er nye... Etter endt transport har du vaskesvamper med shampoo i et par måneder...

 

Kjetil S

Slutter meg til den :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg kan love deg at stroppene gnager!

Fikk et tydelig avtrykk av stroppen i gelcoat'en rundt en kant, selv på en kortere tur.

Bruker nå små gummimatter mellom stropp og skrog av typen som opplagsplassen bruker mellom opplagskrybbens støtter og skroget. De rives ikke i filler, forflytter seg ikke og fordeler trykket godt. Den ene siden er riflete og den andre siden er glatt.

Finnes kanskje hos bilrekvisita, men kan ikke huske å ha sett det.

Husk å bruke flere stropper på omtrent samme sted hvis en stropp eller feste skulle briste!

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her var det mange gode forslag. Min hjerne stod på stedet hvil i går tydligsvis. Forslaget til GlennIversen virket smart, noe sånt jeg tenkte på i går. Var på bilextra og thorsov i dag ingen hadde det i butikken. Slik som denne på ebay hadde vært perfekt http://www.ebay.com/itm/Car-Safety-Comfortable-Seat-belt-Seatbelt-Shoulder-Pads-Cover-Red-x-1-pair/120958251034?_trksid=p2045573.m2042&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D27%26meid%3D8278211251448884978%26pid%3D100033%26prg%3D1011%26rk%3D3%26sd%3D321138210331%26

Noen som vet om flere butikker som kan ha det i Oslo-området? Har ikke tid og bestille fra ebay.

Link to post
Share on other sites

Min båt har små skader i gelcoat på et hjørne fordi en gammel eier ikke har brydd seg.. Jeg bruker nå noen isoporkubber som skjæres til så sitter de som støpt. Lette å billige å lage. Har også en pakke svamper liggende om det trengs..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

var også på Europris... men jeg kjøpte sitteunderlag, delte I to og brettet dobbelt, stram stroppene lett, putt så under og stram helt.

Farger ikke av, sitter som heia og kosta 10kr/stk /2 = 5kr pr beskytter :thumbsup:

Kan jo festes til jekkestroppen med hvit el teip, den farger heller ikke.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...