Jump to content

Firmaer som selger utgåtte reservedeler til MD21a?


halmel

Recommended Posts

Mener at termostaten er den samme som satt i Peugot 504D. Ellers er det bare å få tak i en med samme diameter og ca 80grader. Den originale har 70 grader som er altfor lavt.
Ta den med til et firma som driver med delesalg, de vil sikkert finne en erstatning.

Tetter du bypassen permanent slik jeg har beskrevet her slipper du å tenke på at den nye må ha lukkeplate i samme høyde.
Forutsetter at du har bereder og/eller defroster. Hvis ikke må termostaten også ha lukkeplate tilsvarende originalen.

 

redigert, krysspostet med jørn.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte termostat til min 21B så sent som i fjor - hos Framnæs Maritime i Sandefjord. Levert på et par dager. Men det er vel en annen varmeveksler i A-utgaven, det betyr kanskje at termostaten også er en annen? Uansett, en tlf. er jo fort gjort: 33 42 84 00 / http://www.framnes-maritime.no/index.php?option=com_content&view=article&id=6

Link to post
Share on other sites

Takk for tips. Framnes melder at varen er utgått fra sortimentet til Volvo, og kunne ikke levere. Hos Marhaug mek i Svolvær kunne Bjørn trylle fram en identisk termostat fordi han "husket tilfeldig" at Ford hadde en lignende termostat på sine motorer. Godt det finnes slike folk rundt om enda:-))

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...