leif_erikg Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Spiderbob, det høres nesten ut som om vi har båt i samme båthavn :) Sliter ofte med en vanvittig avdrift når jeg skal inn i båsen. Jeg driver fortsatt og øver meg, og teknikken er langt fra perfekt. Jeg pleier å gå skrått oppover mot strømmen, og så "knekke" båten inn i båsen. Jeg sikter på skjevt inn i båsen, avhengig av hvor mye strøm det er. Når jeg er inne, så bruker jeg litt revers for å dra hekken opp mot strømmen, og motvirker baugen sin tendens til å følge med strømmen med baugpropellen. Da pleier fruen akkurat å få tid til å hekte i et tau eller to før båten stikker av igjen. Er jeg alene ender båten stort sett i uteliggeren nedstrøms. Jeg prøver alltid å ta ting med ro, selv om litt mer fart kanskje hadde gjort slike manøvre enklere. Tenker som så at skadepotensiale er betydelig mindre når jeg siger svært sakte... Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.