Jump to content

Tips til fortøyning på båtplass med til dels sterk strøm

spiderbob

Recommended Posts

Spiderbob, det høres nesten ut som om vi har båt i samme båthavn :) Sliter ofte med en vanvittig avdrift når jeg skal inn i båsen. Jeg driver fortsatt og øver meg, og teknikken er langt fra perfekt. Jeg pleier å gå skrått oppover mot strømmen, og så "knekke" båten inn i båsen. Jeg sikter på skjevt inn i båsen, avhengig av hvor mye strøm det er. Når jeg er inne, så bruker jeg litt revers for å dra hekken opp mot strømmen, og motvirker baugen sin tendens til å følge med strømmen med baugpropellen. Da pleier fruen akkurat å få tid til å hekte i et tau eller to før båten stikker av igjen. Er jeg alene ender båten stort sett i uteliggeren nedstrøms.

Jeg prøver alltid å ta ting med ro, selv om litt mer fart kanskje hadde gjort slike manøvre enklere. Tenker som så at skadepotensiale er betydelig mindre når jeg siger svært sakte...

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...