Jomes Startet 10.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2013 (redigert) Hei alle kloke flinke hoder her inne . Problemstillingen min ligger på ferskvannsiden på min MD2B. Reiste ut i morges, tappet ut kjølevæsken på motoren, fyllte så opp med QMI kjølesystemrens og vann. Startet opp motoren, ferskvannet og rensen sirkulerte veldig bra. Motoren gikk på tomgang 1 times tid. Tempraturen lå stabilt rundt 80-85 grader. Det jeg ikke gjorde riktig var at jeg lot ikke motoren stå å kjøle seg til imorgen, for så tappe ut rensen, samt fylle ny væske på kald motor. Utålmodig som jeg var, lot jeg motoren kun hvile ca 30 min før jeg tappet motoren, eller deler av rensen , og den var veldig varm. Tappet det jeg fikk ut. Fyllte på ny kjølervæske og vann. Det som da skjer er at væsken ikke vil sirkulere. Faan. Første jeg tenker på er at det har kommet luft i systemet pga tapping ved varm motor ? tenker jeg rett ? Så hva gjør jeg i morgen når motoren er kald ? skal jeg tappe igjen, og fylle på nytt ? Eller er det noen som vet hva som kan være problemet. Sjekket også oljen, den er iallefall svart. Noen tips videre med denne problemstillingen ? Hilsen fortvilet :( Redigert 10.Juni.2013 av jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
rudir Svart 17.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 Er det elektrisk eller mekanisk pumpe på ferskvannsiden? Brukte du tappekrane nede i sylindrene til å tappe ut rensen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 Hvorfor starter du en ny tråd om noe du har fått svar på for lenge siden? Bruk heller den samme tråden om du lurer på noe mer... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.