Jump to content

MD2B -problemstilling etter tapping av kjølevæske på varm motor?

Jomes

Recommended Posts

Hei alle kloke flinke hoder her inne .

Problemstillingen min ligger på ferskvannsiden på min MD2B. Reiste ut i morges, tappet ut kjølevæsken på motoren, fyllte så opp med QMI kjølesystemrens og vann. Startet opp motoren, ferskvannet og rensen sirkulerte veldig bra. Motoren gikk på tomgang 1 times tid. Tempraturen lå stabilt rundt 80-85 grader.

Det jeg ikke gjorde riktig var at jeg lot ikke motoren stå å kjøle seg til imorgen, for så tappe ut rensen, samt fylle ny væske på kald motor.

Utålmodig som jeg var, lot jeg motoren kun hvile ca 30 min før jeg tappet motoren, eller deler av rensen , og den var veldig varm. Tappet det jeg fikk ut. Fyllte på ny kjølervæske og vann. Det som da skjer er at væsken ikke vil sirkulere. Faan. Første jeg tenker på er at det har kommet luft i systemet pga tapping ved varm motor ? tenker jeg rett ?

Så hva gjør jeg i morgen når motoren er kald ? skal jeg tappe igjen, og fylle på nytt ? Eller er det noen som vet hva som kan være problemet.

Sjekket også oljen, den er iallefall svart.

Noen tips videre med denne problemstillingen ?

Hilsen fortvilet :(

Redigert av jomes (see edit history)

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...