Jump to content

Hvordan få gjennomgående mast tett? (Maxi Mixer)

Silkebrisen

Recommended Posts

Hei!

Jeg vet at mange mener det er umulig, men desto større er utfordringen med å klare det. Jeg har en seilbåt med gjennomgående mast med det vanlige fenomenet at det lekker regnvann inn via innsiden av masta. Det er en tetning inni masta på høyde med båtens dekk, men denne har forrige eier punktert ved å tre en tykk kabel gjennom.

Noen som har ett godt forslag på hva jeg kan gjøre å få dette tett igjen? Masta er pr.dags dato ikke montert på båt.....;)

Borr et par små dreneringshull i masten rett over eksisterende membran. Gjennom disse kan du sprøyte inn flytende balkongmembran. Den er ganske tyktflytende, så med mindre eksisterende avtetning er veldig utett burde ikke den flytende membranden renne gjennom.

Takk for svar. Det hørtes interessant ut, spesiellt siden jeg allerede har 2 dreneringshull i masta like over membranen. Jeg tror hullet er ca. 1 cm i diameter, og om det skulle dryppe noe i bunnen av masta tror jeg ikke det skal bety noe...;) Jeg har en lekkasje til der lanternekablene går gjennom i kanaler helt i bakkant av masta. Her er det nok lettere å komme til så der vil jeg gjøre ett forsøk ved å sprøyte inn noe silikon e.l.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...