Silkebrisen Startet 11.Juni.2013 Del på Facebook Startet 11.Juni.2013 Hei! Jeg vet at mange mener det er umulig, men desto større er utfordringen med å klare det. Jeg har en seilbåt med gjennomgående mast med det vanlige fenomenet at det lekker regnvann inn via innsiden av masta. Det er en tetning inni masta på høyde med båtens dekk, men denne har forrige eier punktert ved å tre en tykk kabel gjennom. Noen som har ett godt forslag på hva jeg kan gjøre å få dette tett igjen? Masta er pr.dags dato ikke montert på båt.....;) Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 11.Juni.2013 Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 Borr et par små dreneringshull i masten rett over eksisterende membran. Gjennom disse kan du sprøyte inn flytende balkongmembran. Den er ganske tyktflytende, så med mindre eksisterende avtetning er veldig utett burde ikke den flytende membranden renne gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 11.Juni.2013 Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 (redigert) Du bør ikke tette, fordi du en dag ønsker å tre kabler gjennom der på nytt. Evt: 1. Borr et lite hull over dekk. 2. Tre inn en kondom 3. Spray inn byggeskum i kondomen Redigert 11.Juni.2013 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Silkebrisen Svart 11.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 Borr et par små dreneringshull i masten rett over eksisterende membran. Gjennom disse kan du sprøyte inn flytende balkongmembran. Den er ganske tyktflytende, så med mindre eksisterende avtetning er veldig utett burde ikke den flytende membranden renne gjennom. Takk for svar. Det hørtes interessant ut, spesiellt siden jeg allerede har 2 dreneringshull i masta like over membranen. Jeg tror hullet er ca. 1 cm i diameter, og om det skulle dryppe noe i bunnen av masta tror jeg ikke det skal bety noe...;) Jeg har en lekkasje til der lanternekablene går gjennom i kanaler helt i bakkant av masta. Her er det nok lettere å komme til så der vil jeg gjøre ett forsøk ved å sprøyte inn noe silikon e.l. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.