DieselDahl Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Jeg forstår ikke riktig hvordan de har klart å montere to EVC-display både oppe og nede? Mellom babord og styrbord HCU (for hver styreposisjon) går det en synkroniseringskabel (X5 yellow, Multilink - EVC display - Twin engine synchronisation) og det er i denne kabelen EVC-displayet skal kobles til. Hvordan kan man da koble til to? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 12.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 På denne måde, ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 (redigert) Bjordal og Madsen har lagt ut en fin oversikt. Jeg vil tro kabelen merket (7) ikke har med + og minus, jeg ville forsøkt å flytte det ene instrumentet over på andre siden av kabel (7). Edit: ser du kom med løsningen selv like før jeg postet innlegget Redigert 12.Juni.2013 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Men har ikke du EVC B Major Andy? Dette er jo for EVC C. Det er annerledes på min skisse over ...B Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Jeg har EVC-A, men havde da i min vildeste fantasi ikke forestillet mig at kablingen ville være markant anderledes? Troede kun at det var softwaren? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Får du opp forskjellig informasjon på de to displayene da? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 (redigert) Ja da - det er jo meningen. Jeg får data fra BB motor på BB display og tilsvarende for SB. I opsætningen for hvert display skal der angives om displayet er Single, Twin, Port eller Starboard. Herefter skal der køres en autokonfiguration af EVC-systemet, står der i manualen. BB tændingsnøgle tænder for begge displays, men kører SB motor ikke, så er displayet stadig tændt, men der kommer ingen data, kun streger i stedet for tal. Men omvendt fungerer det altså ikke: Er BB tænding af, så slukkes strømmen til begge displays. Redigert 13.Juni.2013 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Ren tipping: Begge displays er koblet til babord HCU med splitter kabel før synkroniseringskabelen. Dataene er tilgjengelige på bus'en via synk-kabelen og det er konfigureringen som bestemmer hva som vises. Denne løsningen med to displays er sikkert valgt for å kunne vise begge motorer samtidig men splitterkabelen til SB display er koblet til i feil ende av synk-kabelen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.