RonnyTheRunner Startet 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2013 Har kjøpt et 50W solcellepanel til min Inter9000. Dette er montert til en Steca Solsum 6A regulator. Regulatoren står mot batteri på utsiden av en spenningsregulator og Smith av typen BEP714. MEN det står i instruksjonshefte til Steca regulator at en 20A sikring skal settes mellom batteri og regulator. Min dynamo kan gi helt opp mot 80A (det er i hvert fall Max strøm fra den). Er regulatoren ikke beregnet for et system der en dynamo kan presse så mye strøm mot den ved motorgange? Eller må jeg beskytte den på noen måte? "Switch" skal det stå.... Sitér dette innlegget Link to post
Lmsafg Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Solcelleregulatoren er koblet rett på batteriet hvis jeg forstod deg riktig? Da vil den være helt uavhengig av strømmen som kommer fra dynamoen, og det er bare å koble opp sikring som instruksjonsboken sier mellom batteri og solcelleregulatoren. Sitér dette innlegget Link to post
RonnyTheRunner Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Regulatoren er koblet til en BEP714 switch + spenningsregulator, samme punkt som dynamo. Men det blir vel kanskje det samme - strømmen fra dynamo vil kanskje gå mot batteri uansett og sikring står nå mellom solcelleregulator og switch just in case....? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.