Fusebox Startet 11.Juni.2013 Del på Facebook Startet 11.Juni.2013 Heisann, Vi har vært der før, men nå stikker vi litt dypere (+10/15 cm.) i forhold til vår gamle Nidelv 28. Jeg husker at vi vasset ut til båtene da de lå like innenfor åpningen, men husker ikke hvor dypt det var. Er det trygt for en båt med hengende propeller, uten beskyttelse, å legge seg inn dit ? Jeg mener å huske jeg har sett båter med drev som nok stikker dypere enn oss, men vil gjerne høre med dere om 95 - 100 cm. er for dypt for å gå inn dit, og attpåtil ligge trygt ? Bunnen er jo nokså myk, så propellene vil nok tåle en liten "dip", men ønsker ikke at det skjer.... Hva sier dere som er lommekjent der ? Mvh, Solanne Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 11.Juni.2013 Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 (redigert) Hei, Her er et bilde fra Gule Sider. Så vidt jeg husker kan du kan gå inn og ligge som de 5 ytterste båtene (og imellom, og videre utover). Ikke gå for langt nord på vei inn. Det er noen grunner der. Gerhard Redigert 11.Juni.2013 av Gerhard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 11.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 Jeg kjenner til innseilingen, men er litt usikker på dybden for båt nr. 2-6 fra høyre :-) Den som ligger ytterst på bildet (lengst til høyre) ligger veldig utsatt for sjø fra øst, så man bør ligge innenfor neset. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 11.Juni.2013 Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 Til og med båt nr. 4 fra høyre går fint. Har ligget der mange ganger både med Riviera 925 med drev og Biam 800. Plass 4 fra høyre gir litt liten plass bak for å legge ut dreggen samt litt liten dybde ved lavvann. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 11.Juni.2013 Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 Hei! Veldig kjent i denne bukta. Har liggi som båt nr 3 fra høyre med en scand 26 med drev. Går akkurat. Ellers er neste pulje trygt så lenge du stiller ca metern. Kan ligge langt inn, bare ikke helt inne på den lille "stranda" mellom 3-4 båt. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 12.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2013 Hvor dypt stikker drevet på Scand 26 ? Hvis det akkurat går, så blir det litt i grunneste laget for åpne propeller som ikke har beskyttelse fra finnen på drevet. Jeg er ca. 1 meter fra gulvet og opp til midjen (buksekanten), og jeg mener at det var dypere enn det da jeg stod på bunnen bak båten sist jeg var der. Får vel kanskje legge oss på Nordbrygga og ta en ekspedisjon med konkret vitenskapelig formål en dag :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 12.Juni.2013 Del på Facebook Svart 12.Juni.2013 Har ligget ved båt nummer 6 ( utenfra) med Master 820 og med Flem som jeg har nå (1,15) fra båt nr 4 utenfra. Stort sett sandbunn, men kan være noen steiner. Følg med å ikke gå for langt på andre siden eller inn når du slipper Dreggen. Kjempe fin plass bare det ikke blåser nord øst Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
M/B Cathy Svart 12.Juni.2013 Del på Facebook Svart 12.Juni.2013 Stikker 90 om jeg ikke husker feil. Men ja det er dypere enn du tror:-) men billigere å vasse seg en tur først:-) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2013 Vi lå der med Nidelven første gang for noen år siden, og ble kjent med noen lokale som lå ved siden av. Jeg forhørte litt med dem om det var greit å ligge her i forhold til vær og vind, og det skulle det være, bortsett fra når det blåste fra øst. Og det gjorde det nesten aaaldri. Neste dag blåste det godt fra øst! Bukta er så fin at vi gjerne vil dit igjen. Veldig barnevennlig og flott sted. Sitér dette innlegget Link to post
Gomlers Svart 16.Juli.2014 Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Blåser liv i denne tråden igjen.. Vi tenker oss dit ila. sommeren, men har aldri vært der før. Ser på Navionics at dybden på vei inn til selve bukta er helt kritisk lav mange steder. Litt dårlig detaljerte dybder på Navionics er det kanskje? Hvor langt på utsiden må man stoppe, og gå en tur med båten for ikke å støte borti noe? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 16.Juli.2014 Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Ville ikke lagt meg her med båt som stikker en meter ned om en ikke har heljern. Om kvelden og natten kommer det av og til (ofte I sommer) nord østlig vind og da kommer det fort sjø inn her.. Sitér dette innlegget Link to post
Gomlers Svart 16.Juli.2014 Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Ok, takk for tipset. Nå stikker vel ikke vi dypere enn 60-70cm, Nidelv 24 - og jeg er nok ikke av den tøffeste typen som bare børner på å håper på det beste :p Kanskje jeg heller får finne noen andre steder å bli glad i! Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Har dårlige minner derfra. Som ung og uerfaren tok jeg ikke nok hensyn til at sydvesten på Vestfoldkysten har en tendens til å bli nordøst på morrakvisten. Jeg hade da en 22-foter med drev og ankarolina bånd på paraplydregg. Jeg lå vel omtrent der båt nr 3 fra høyre ligger. vi måtte prøve å komme oss vekk da vindpresset ble for stort. Det endte med at jeg sto i vannet og prøvde å få lina løs fra propellen samtidig som jeg holdt båten vekk fra grunna. Jeg tror propellen spadde opp noen kilo sand under forsøket på å komme ut. Etter det har jeg holdt meg unna, men nå har jeg også større båt. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 18.Juli.2014 Del på Facebook Svart 18.Juli.2014 Kjedelig at folk har dårlige minner fra paradisbukta, men.. Det er ikke noe problem å komme seg inn dit, ikke noe problem å ligge der, såklart været ikke spiller havna ett puss(som alle havner i verden) det er dypt nok i massevis, men ja man må litt inn "på grunna" for å komme inn langt nok. Men å si dette er en skummel havn og at det er farlig mener jeg er feil. Oppvokst og født på Tjøme og har mange! timer i paradisbukta. Stikker båten din som "alle" andre båter uten mast er det ingen problem å ligge her. Bare pass på styrbord side når man går inn i bukta og skal legge til. Man skal ikke så langt ut før man ikke står bak båten. Så jeg anbefaler å besøke paradisbukta og nyte den fantastiske plassen det er. Det er som med alle uthavner, du har ikke 5 meter med vann under kjølen og du må sjekke været. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Her ligger jeg nå med mine drøye 90 cm. Helt ok nå ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 22.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Får kanskje rusle over og titte :) ligger på nordbrygga nå. "Bare" 22 grader i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Her er litt mer detaljkart, vi stikker 1m dypt så det er kanskje på grensen for oss, men man kan jo også trimme drevet godt ut så er det jo bare "butte" siden som treffer bunn i tilfelle. Tenker vel at det er ikke umulig selv for oss med 35fot men må ikke gå for langt inn. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
dennrick Svart 5.Juli.2017 Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Jeg lå rett utfor sprekken i fjellet med en 28 ft bavaria, Det gikk sånn passe. Kort kjetting. Utenfor meg lå det en kompis med en Sealine 47 med pods Tidlig i min båtkarriere dette. Jeg tror det var der jeg fikk ødelagt propellen min. Den ble fikset for 10k. Det gikk bra for ham. Hadde lagt meg der igjen ved godt værvarsel fordi det er en fantastisk bukt. Men da blir det nok beachmode (og over det) på drevene, Det er grunt der. I vindstille forhold kan man praktisk talt skru av motoren, tilte drevene helt opp, hoppe til vanns og taue båten inn i badebuksa. Så kan man jo stå der inne i bukta og bade litt, evt gjøre ren vannlinja etc Dersom det er helt vindstille altså. Alternativet er vestsiden og nordsiden. Avhengig av vind. Så kan man gå til denne bukta på mindre enn 5 min.Var der nå i helgen. Fint sted. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.