Jump to content

Kan noen anbefale en god kalesjeimprgnering?


sap_2000

Recommended Posts

Hei.

Skal impregnere trekket rundt akterkant av FB og biminitoppen før jeg tar de med ut i båten igjen.

 

Noen som kan anbefale en god impregnering som varer og helst ikke lager silikonrenner nedover gelcoaten under når det regner?

 

Skal innom Maritim og SeaSea nå i ettermiddag om det er en spesielt god en man får på et av disse stedene .

 

Takker for svar :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg har gode erfaringer med Seilmakerens Kalesjeimpregnering. Hempel sin er heller ikke ille. Men i år har jeg gjort det enda enklere, bare tatt av kalesjen og lagt den i garasjen;-)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Manskow fra Moss har den jeg har best erfaring med

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Hei sap.

 

Fikk endelig tak i Stabil sin i år, og nå preller vannet av igjen. Har prøvd mye annet som absolutt ikke hjelper. Blant annet Jotun sin. Husker ikke hvem her som la ut en test hvor operatøren drakk Chablis mens jobben ble gjort, men testen viste et ganske klart resultat vs Selaclean.

Link to post
Share on other sites

Takker for tips.

Var en runde i butikkene, og fant ingen av de nevnte dessverre.

Endte opp med Acapella som skulle være god kvalitet iflg en jeg stoler litt på.

 

Var litt skremt når jeg begynte da det dannet seg et hvitt belegg. La på med rulle og strøk ut med pensel på noen bord vi rigget opp i garasjen. Så hang jeg det til tørk fra taket og strøk ut litt til.

Ser ut som det hvite forsvinner etterhvert som det fordamper heldigvis.

Litt av en rense dette her. Ca 10 meter lang. Gikk med 2 liter bare på denne remsa, så biminien får vente litt.

Har en halv flaske fra Selmakerens liggende, men tror ikke det holder.

 

Noen som vet hvor Seilmakerens eller stabil selges?

 

Skal slenge opp noen bilder snart :-)

Takk for tips.

 

Bilderbilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...