Sigurd Svart 10.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2005 Det var da hyggelig. Det blir jo "et plaster på såret" for folk som bor i indre oslofjord (ikke alle da ) <{POST_SNAPBACK}> Kan anbefales. Vi har vært der de to siste åra. Full trøkk hele helga. I fjor stilte det tre båter i nest største klasse. Massevis av aktiviteter både til lands og til vans. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2005 Med manglende lokalkjennskap til utkantene omkring Gamle Viken må jeg få lov til å uttrykke en viss glede over at sirkuset er flyttet til Trondheim. For min egen del kunne jeg nok satt pris på å se båter som pisker opp sjø og lager masse bråk, men: Vi skal feire bryllupet til en god venn av meg i strandlinjen i Oslo-området lørdagen i august. Ettersom han vokste opp midt i Kalahari-ørkenen, og hans foreldre skal ha sitt livs tur til Norge, er jeg glad for at vi kan vise dem en fredelig fjord. De synes nok (med god grunn) at nordmenn er et underlig folkeferd. Skulle vi i tillegg ha som oppgave å fortelle hvorfor "These magnicifent men in the noisy machines" gjorde sitt beste for å ødelegge osonlaget, ville nok oppgaven blitt for stor, særlig for oss som i utgangspunktet foretrekker en fredelig tur på sjøen, bare forstyrret av en og annen fisk som vil være med oss hjem. <{POST_SNAPBACK}> Tror ikke du trenger å bekymre deg så alt for mye selv om løpet ikke hatt blitt flyttet. Lørdagen er det kun pole position, det går på formiddagen og er avsluttet i god tid før normal bryllupsfester. Da slipper du å forklare dine gjester at vi som har motorbåt gjør vårt beste til å ødelegegge ozonlaget sammen med "These magnicifent men in the noisy machines". Please also ensure that your guest from the kalahari desert knows what the ozon layes are and why it's important for the global world climate, spcieally in desert areas like kalaheri in south Afcrica (Angola, Namibia and Zimbabwe). Mitt inntrykk av å ferdes litt rundt i verden er at ikke alle innbyggerne er like godt skolerte vedrørende ozonlag og dets innvirkning på verdens klimaet. Jeg har forsøkt å diskutere dette med høystskolerte ingeniører her i Qatar, fra India, midtøsten og andre asiatiskeland, men det er svært få som i det hele tatt er opptatt av det eller skjønner hva man snakker om, "vi brenner jo gassen og den er borte, hva er problemet ??" er svar man får. Dette ble veldig OT nå, men slik ble det nå Jeg håper så inderlig dere kan vise gjestene en fredelig fjord og at den ikke blir ødelagt av støyende motorbåter denne lørdagen og samt at værgudene er med dere. Ha et ellers fortreffelig bryllup og hils brudeparet fra oss på baatplassen.no Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Marwin Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 (redigert) Første info-møte for vaktbåtene holdt i går kveld. Jeg ante ikke dimmensjonene!!! Det ble antydet at dette blir større enn Cutty Sark for noen år siden! Håper bare at VÆRET blir bedre enn de siste ukene... Bare 4,5 grader her nå! (Som en trøndersk vinterdag!) Redigert 30.Juni.2005 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.