Jump to content

La Corbina på tur - Molde - Moss

Knutzen1

Recommended Posts

Neste stopp var Stavanger. Blåste friskt på vei innover over Bokna og Sletta, men båten oppførte seg utmerket i 10 m/s.

Vi skulle nok ha gått til Kr Sand denne dagen, da det blåste opp til kuling over Jæren på lørdag. Ble en tøff og lang tur med sjøen rett i trynet.

Mannskapet lå rett ut på fly, delvis med hodet utenfor rekka.... :)

Derfor ble neste stopp Egersund, der vi tok kvelden.

Søndag ble innledet med nok en hard etappe over Lista i stiv kuling 16. Båten klarte seg fint, men en i mannskapet måtte opp på Fly igjen... Takk til Fladen for utmerkede drakter :)

Turen fra Kr Sand til Moss var en ren sjarmøretappe, med Blindleia og utaskjærs rett over til Moss på nesten flatt hav...

Jeg er meget tilfreds. Merket ikke noe unormalt sprøyt på vinduene. Klart det ble noen kraftige dusj i 3-4 meter motsjø, men hvem får ikke det?

Lå fint i 15-16 knop i kuling, og lett 20-22 da jeg fikk sjø fra siden.

Merket stor forskjell når jeg trimmet båten helt ned. Da gikk den mye mykere i sjøen.

Jeg er også meget glad for forbruket til denne båten. Brukte 1500 liter, inkl det ruskeværet underveis. Tror ikke mange båter i denne størrelsen kan matche den!! Fikk en omvisning på en Bavaria 420 virtess i Stavanger, og han som hadde den mente Forbina og Bavaria var ganske like i sjøen. Utrolig hvor mye plass det er i den båten...

Forøvrig ble jeg veldig glad for 5,50 kr per liter i Egersund :))

Ps. Ser at Bitteliten lå i samme havn. Flott båt!!!

Redigert av Knutzen1 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...