Knutzen1 Startet 12.Juni.2013 Del på Facebook Startet 12.Juni.2013 Første stopp Måløy. Litt ruskete ut Romsdalsfjorden, men så ble det flatt hav mot Ålesund og videre over Stad. I morgen går vi til Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.Juni.2013 Del på Facebook Svart 13.Juni.2013 Kanskje deg e observerte i nærheten av Bunkeroil igår.....god tur Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Knutzen1 Svart 14.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2013 (redigert) Andre stopp Bergen. Ganske tomt med båter i vågen... Redigert 14.Juni.2013 av Knutzen1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Neste stopp var Stavanger. Blåste friskt på vei innover over Bokna og Sletta, men båten oppførte seg utmerket i 10 m/s. Vi skulle nok ha gått til Kr Sand denne dagen, da det blåste opp til kuling over Jæren på lørdag. Ble en tøff og lang tur med sjøen rett i trynet. Mannskapet lå rett ut på fly, delvis med hodet utenfor rekka.... :) Derfor ble neste stopp Egersund, der vi tok kvelden. Søndag ble innledet med nok en hard etappe over Lista i stiv kuling 16. Båten klarte seg fint, men en i mannskapet måtte opp på Fly igjen... Takk til Fladen for utmerkede drakter :) Turen fra Kr Sand til Moss var en ren sjarmøretappe, med Blindleia og utaskjærs rett over til Moss på nesten flatt hav... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Mange taler om at Forbina med deres letdrevet skrog ikke har så gode søegenskaber. Hvordan er din erfaring med den nu? Det lyder som om du er tilfreds, men den har det vel med at tage en del vand ind over vinduerne når det blæser, ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 (redigert) Jeg er meget tilfreds. Merket ikke noe unormalt sprøyt på vinduene. Klart det ble noen kraftige dusj i 3-4 meter motsjø, men hvem får ikke det? Lå fint i 15-16 knop i kuling, og lett 20-22 da jeg fikk sjø fra siden. Merket stor forskjell når jeg trimmet båten helt ned. Da gikk den mye mykere i sjøen. Jeg er også meget glad for forbruket til denne båten. Brukte 1500 liter, inkl det ruskeværet underveis. Tror ikke mange båter i denne størrelsen kan matche den!! Fikk en omvisning på en Bavaria 420 virtess i Stavanger, og han som hadde den mente Forbina og Bavaria var ganske like i sjøen. Utrolig hvor mye plass det er i den båten... Forøvrig ble jeg veldig glad for 5,50 kr per liter i Egersund :)) Ps. Ser at Bitteliten lå i samme havn. Flott båt!!! Redigert 17.Juni.2013 av Knutzen1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Er ikke vi som er avbildet over. Det finnes nok mer enn én 420 Norge Eller ligger/lå du i hjemmehavna vår? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Bitteliten, tråden hedder fra Molde til Moss, så jeg har læst det som om Knutzen ligger i din hjemmehavn. Jfr. indlæg #4 Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Stemmer det... Bitteliten ble observert i Moss :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Ligger du i Moss nå? Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Ja, ligger på Moss Marina. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.